برگزاری جشنواره مشارکت ملی گردشگری با رویکرد گردشگری حلال-ظرفیت ایرانی

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: جشنواره مشارکت ملی گردشگری با رویکرد گردشگری حلال- ظرفیت ایرانی در حال برگزاری است

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ،«مريم سلمانيان» با دعوت از هم استاني‌ها براي شركت در اين جشنواره گفت: مهلت شركت در جشنواره و ارسال آثار تا 15 مرداد ماه امسال است.
وي با بيان اينكه علاقمندان مي‌توانند آثار خود را به سامانه www.Irantourismfestival3.com ارسال كنند، افزود: برگزیدگان این جشنواره علاوه بر جوایزی که به آن‌ها اهداء می‌شود، برای دریافت وامی به مبلغ 100 میلیون ریال با کارمزد چهار درصد به صندوق کارآفرینی امید نیز معرفی می‌شوند.
وی گفت: با توجه به اهمیت روزافزون صنعت گردشگری و شعار سال 2016 سازمان جهانی جهانگردی با عنوان" گردشگری برای همه، ارتقاء دسترسی در سطح بین‌المللی"، اين جشنواره با هدف افزایش آگاهی بیشتر عموم جامعه از اهمیت و ارزش‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی صنعت گردشگری برگزار می‌شود.
سلمانيان افزود: افزایش مشارکت و همکاری مردم در خلق ایده‌ها و تفکرات نوین و معرفی فرصت و استعدادهای گوناگون صنعت گردشگری در مدیریت بهینه حضور گردشگران بین‌المللی به‌ویژه مسلمانان جهان از ديگر اهداف برگزاري اين جشنواره است.
وي از عموم مردم استان به‌خصوص دانشجویان و اساتید دانشگاه و هنرمندان درخواست کرد در این جشنواره که در چهار بخش عکس (مردمی و حرفه‌ای)، فیلم، سفرنامه نویسی و ایده برگزار مي شود، شرکت کنند.
سلمانيان گفت: علاقمندان می‌توانند آثار خود را در موضوعاتی از جمله میهمان نوازی، خوراک ایرانی، پذیرایی، آداب و سنن، تنوع فرهنگی، پوشش سنتی، اقامت، صنایع‌دستی، گردشگری سلامت، بقاع متبرک و سایر موضوعات تخصصی به سامانه اينترنتي جشنواره ارسال كنند.
سازمان جهانی جهانگردی، گردشگری حلال را محصول جدیدی از صنعت گردشگری دانسته که برنامه های تفریحی و گردشگری ویژه ای را برای مسلمانان تدارک می بیند.در این برنامه ها مسلمانان می توانند از غذای حلال سالن‌های غذاخوری استفاده کرده یا در هتل‌هایی که مشروبات الکلی سرو نمی‌کنند اقامت كنند.همچنین برای زنان و مردان استخرهای جداگانه برای شنا در نظر گرفته شده و در طول سفر اوقات شرعی اعلام و برای آن برنامه ریزی مي‌شود.ضمن آنکه گردشگران مسلمان در برنامه سفر خود می توانند از اماکن مذهبی نیز دیدن کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 547549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =