نیروگاه هزار مگاواتی برق همدان با استفاده ار سوخت فسیلی ، آلودگی زیادی تولید می کند

حل مشکلات اقتصادی رمز ماندگاری و تداوم نظام است که دستیبابی به آن نیز در گرو مشارکت جهادگونه مردم است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ رضا قیاسی، معاون توسعه مدیریت و پستیبانی منابع انسانی استاندار همدان که در آیین تکریم و معارفه مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: نامگذاری امسال به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری یکی دیگر از آثار ماندگار و دینی است و ایشان با این نامگذاری حق مطلب را ادا کردند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در حوزه اقتصاد کمی لنگ می زنیم و مقام معظم رهبری برای حل این مشکل توصیه کرده اند که همه مردم مانند روزهای جنگ که همه پای کار آمدند بار دیگر به میدان بیایند.

قیاسی تصریح کرد: ایران با وجود توطئه های دشمنانی که نمی خواستند این تداوم را ببینند همواره در ابعاد علمی، دفاعی و امنیتی سر بلند بوده و دنیا را به فرهنگ، صلح و آرامش دعوت کرده و ثابت کرده است که در برابر استکبار جهانی یک وجب هم عقب نشینی نکرده و همواره مدافع آرمان های شهدا خواهد بود.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری همدان گفت: رمز ماندگاری و تداوم این نظام در حل مشکلات اقتصادی است چرا که ملت رشید و متین ایران نباید به خاطر نیازهای مالی دست خود را به سو دیگران دراز و عزت خود را خدشه دار ببیند.

وی با بیان اینکه پنج محور درج شده در منشور اقتصاد مقاومتی راهکار حل این مشکلات است گفت: دانش بنیانی، عدالت محوری و درون زا بودن از جمله این رویکردها است که همه اینها تاکید دارند که از همه داشته های خود بهره بگیریم که یکی از اینها ایمان و اعتقاد مردمی است.

وی بیان کرد: برای دستیابی به رشد اقتصادی هشت درصدی نیاز به سرمایه گذاری داخلی و خارجی داشته و باید از فرصت ها استفاده کنیم و تکیه بر داشته های دیگران نزنیم تا با شیطنتی زیر پای ما خالی نشود.

قیاسی یادآور شد: هم اکنون هیات 12 نفره آلمانی در استان همدان حضور دارند و این هیات قصد دارد تا در مدت 10 سال 2.9 میلیارد دلار سرمایه گذاری در این استان انجام دهد.

وی اضافه کرد: در این طرح این نیروگاه ها با استفاده از پنل خورشیدی و دانش پاک ایجاد شده و سالانه 250 مگا وات برق در این نیروگاه ها تولید و در مجموع در طول 10 سال دو هزار و 500 مگاوات برق در این نیروگاه ها ایجاد خواهد شد که این یکی از دستاوردهای برجام است.

قیاسی تاکید کرد: نیروگاه فعلی هزار مگا وات برق در سال با استفاده از سوخت فسیلی تولید می کند و آلودگی زیادی به همراه دارد.


معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی منابع انسانی استانداری همدان اظهار داشت: باید مثل زمان دفاع مقدس ایمان بیاوریم که تکلیف شرعی و دینی هر فردی که دل در گرو پیشرفت این کشور دارد این است که به وظیفه خود در این حوزه عمل کند.

قیاسی اضافه کرد: برای اینکه این نقطه ضعف در مسائل اقتصادی را به قوت تبدیل کنیم باید به تکلیف خود عمل کنیم تا این نظام را برای همیشه تداوم ببخشیم.

وی با بیان اینکه استان همدان از استان های پیشگام کشور در اجرای اقتصاد مقاومتی است ادامه داد: استان همدان به نوعی تاکنون بکر مانده است البته در خصوص اجرای بهره وری بهتر رتبه های خوبی داریم اما در صنعت و صنایع تبدیلی فرصت های نادیده زیادی باقی مانده است.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری همدان در ادامه گفت: در این استان فرصت های خوب، کم نظیر و گاهی بی نظیر داریم که نمونه آن وجود یک هزار و 700 اثر تاریخی و پذیرش توریسم سلامت در این استان است.

وی عنوان کرد: این استان هم اکنون یک کارگاه برای اجرای اقتصاد مقاومتی و ستادی برای حل مشکل واحدهای تولیدی راکد است چرا که زمانی که دولت تدبیر و امید فعالیت خود را در این استان آغاز کرد 600 واحد تولیدی در استان تعطیل شده و 300 واحد نیز در آستانه ورشکستگی قرار داشت.

قیاسی اذعان کرد: استاندارهمدان با کمک بانک ها 300 واحد تولیدی را بار دیگر به چرخه تولید برگردانده و از لیست سیاه خارج کرد به گونه ای که طبق آمار تامین اجتماعی ماهانه 900 بیمه شده جدید در استان به آمار بیمه شدگان استان افزوده می شود.

وی از تشکیل 54 جلسه رفع موانع تولید در این استان خبر داد و افزود: سرمایه گذار نیازمند حمایت همه جانبه برای ادامه فعالیت خود در استان است.

قیاسی در آخر یادآور شد: در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان باید نسبت به مهندسی ساختاری اقدام کرده و از ظرفیت های مختلف مانند سازمان های مردم نهاد از جمله خانه کارگر در برنامه های این اداره بهره گرفت.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 547713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =