تسنیم نوشت:رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نهم با اصرار هیئت رئیسه پارلمان به کمیسیون قضایی و حقوقی نقل مکان کرد.

طی روزهای گذشته انتخاب اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین خبر پارلمان است که برخی تغییرات در این کمیسیون‌ها خبرساز شده است.

براساس این گزارش، یکی از تغییرات عمده در کمیسیونهای مجلس دهم، جایگیری محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس دهم و رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس نهم بود.

گفتني است روز گذشته منتشر کرد، فرهاد تجری و داوود محمدی به عنوان گزینه‌های ریاست کمیسیون اصل 90 در مجلس دهم هستند که به زودی و پس از تعیین تکلیف کمیسیونها، به صحن مجلس معرفی می‌شوند که طبق آیین‌نامه داخلی پارلمان، از بین تجری و محمدی یک نفر با رأی نمایندگان مجلس به عنوان رئیس کمیسیون اصل 90 خانه ملت انتخاب می‌شود.

یادآور می‌شود، اولویت اول محمدعلی پورمختار کمیسیون اصل 90 بوده که با اصرار هیئت رئیسه مجلس به کمیسیون قضایی و حقوقی نقل مکان کرده است.

همچنين ايرنا نوشت: محمد علی پورمختار در مورد حضورش در کمیسیون حقوقی مجلس اظهار داشت: از رفتن به کمیسیون حقوقی و قضایی قلبا راضی هستم گرچه اصل این موضوع بنا به خواست علی لاریجانی رییس مجلس انجام شد.

وی ادامه داد: آقای لاریجانی بیان کرد که کمیسیون قضایی مهم است و طرح ها و لوایح مهمی در آن مطرح است و دلیل دیگر این بود که این کمیسیون به نصاب نرسیده بود، ولی کمیسیون اصل نود تعداد داوطلبان مناسب بود. تجربه حضورم در کمیسیون اصل 90 را می توانم در کمیسیون قضایی به کار ببرم.

این نماینده مجلس در مورد این که آیا برای ریاست کمیسیون حقوقی مجلس نامزد می شود یا خیر گفت: فعلا تصمیمی در این راستا نگرفته ام. 

216217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 547881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =