فلاحت‌پیشه: افراد با شناسنامه حرف می‌زنند/ مردم به خوبی تخریب‌کنندگان دولت را می‌شناسند

نماینده مردم اسلام آباد در مجلس در رابطه با تشکیل اتاق های فکر علیه دولت گفت: مردم به خوبی، هم نقاط ضعف و قوت دولت و هم تخریب کنندگان دولت را می‌شناسند.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت و گو با خبرآنلاین در مورد تخریب های منتقدان علیه دولت یازدهم گفت: به اعتقاد بنده نوع رابطه ای که باید با دولت شکل بگیرد، یک رابطه مبتنی بر سازندگی است. انتقادات و تعریف‌ها هم باید بر همین اساس باشد.

وی همچنین در خصوص اظهارات نوبخت در رابطه با تشکیل اتاق های فکر علیه دولت، گفت: به هر حال دولت نه آنقدر مقدس است که هیچ نقدی به آن وارد نباشد و نه رفتارهایش آنطور ضعیف است که به جریان سازی و خبرسازی و تشکیل اتاق‌های فکر بر ضدش منجر شود. اعتقاد من بر این است که مردم به خوبی دولت، نقاط ضعف و قوت آن را می شناسند.

فلاحت پیشه تصریح کرد: به نظرم دولت نباید در مورد تشکیل اتاق‌های فکر در تخریب دولت صحبت می‌کرد چرا که تخریب نیازمند فکر کردن نیست.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي درباره اینکه چه افرادی عملیات تخریب علیه دولت را در پیش گرفتند، گفت: افراد با شناسنامه صحبت می کنند و بدون شناسنامه نمی توانند گفته های خودشان را منعکس نمایند. به اعتقاد من مردم به خوبی می دانند چه کسانی در حال تخریب کردن دولت هستند. می توان با نقد، کارهای سازنده انجام داد و هم می توان با مصداق‌های اغراق آمیز کار غیر سازنده شکل داد.

همچنین وی در مورد مشی و رویکردی که دولت باید در برابر تخریب ها در پیش بگیرد، گفت: دولت باید وظیفه خودش را انجام دهد و اگر موضوع مورد اعتنایی دید برای روشن شدن افکار عمومی، گزارش عملکرد ارائه دهد. دولت ها همیشه در معرض دو آفت قرار می گیرند یکی مقدس گراییِ یعنی مقدس کردن دولت و وارد نداستن هیچ نقدی برآن و دیگری تخریب گرایی یعنی خراب کردن هر دستاورد دولت، اینها مواردی است که باید آز آن پرهیز کرد.

فلاحت پيشه در پایان خاطر نشان کرد: به نظر من در این مقطع سکوت در برابر تخریب ها به نفع دولت است. آقای روحانی دستیابی به دو معیار اساسی را تا پایان سال 96 اعلام کرده است؛ یکی پایان دادن به تحریم ها و دیگری تک رقی شدن نرخ بیکاری. تک رقمی شدن نرخ بیکاری شاخصی است که با آن می توان بهبود وضعیت معیشتی مردم و تا حدی خروج از رکود را سنجید، اگر دولت بتواند تا پایان کار خود به این دو معیار دست پیدا کند، آن وقت دیگر انتقادها بی مورد است و تخریب نام می گیرد.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 548161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
    10 19
    هشت سال اتاق فکر علیه احمدی نژاد درست کردند و کوبیدند الان هم انتظار دارند این آقا بیکار نشسته و علیه دولت آقای روحانی اتاق فکر تشکیل ندهد... اما به زودی معلوم خواهد شد که اصلی ترین و بزرگترین اتاق فکر علیه دولت تدبیر و امید را اصلاح طلبان تشکیل داده اند و فعلا پشت احمدی نژاد قائم شده اند. اصلاح طلبان دنبال کوبیدن احمدی نژاد و روحانی هستند تا در انتخابات سال آینده به هدف خود نائل شوند. دیر یا زود معلوم می شود.
    • بی نام DE ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
      5 5
      علیه احمدی نژاد حرف زدن اتاق فکر لازم نداشت. ایشان اینقدر خرابکاری کردند و 1400 میلیارد دلار هدر دادند که بسمان است.
    • بی نام DE ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
      2 2
      اصلاح طلب داریم تا اصلاح طلب. اصلاح طلب دوم خردادی اصیل که زیر سایه خاتمی شکل گرفت با روحانی می ماند. اما اصلاح طلب سازمان نیافته و دنبال باد زیر پای روحانی را خالی می کند. نمونه اش هم زیباکلام که اصلا معلوم نیست حرفش چیست. من مطمئنم که جوانان با اینکه بیکاراند اما چون تحصیل کرده و واقع بین اند باز هم از روحانی حمایت می کنند. کاری که روحانی شروع کرده نباید ناتمام بماند و باید زیرساخت ها کامل شود. شاید روحانی برایش مهم نیست که مردم الان چه می گویند و به 10 سال آینده نگاه می کند که همه این زیرساخت ها باید با هرفشاری که شده ساخته شوند. شاید روحانی تنها کسی است که دلش می آید خودش را برای ایران خراب کند و دم نزند و به آینده بهتر بیاندیشد. حتی آلمان ها هم از این سختی ها کشیده اند تا آلمان را بسازن
    • بی نام A1 ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
      5 1
      والا تا جایی که ما یادمان می آید آقای احمدی نژاد همیشه مورد حمایت همه بود و هیچ کس جرات نداشت در برابر سیاست های اشتباه ایشان اعتراض کند.
  • محمد A1 ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
    2 0
    جناب ناشناس، یا قات زدی و یا جناح بندی ها رو اصلا تشخیص نمی دی و یا مردمو ... مثل خودت فرض کردی البته شق دوم درستره.
  • اسحق A1 ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
    5 1
    مردم دارن میمیرن از گشنگی،الان دیگه از زیر خط فقر هم رد شدیم رفتیم پایین تر.این چه تدبیر و امیدیه
  • بی نام A1 ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
    4 1
    خوب تخریب کنندگان دولت خبرگزاری فارس و روزنامه کیهان و شرکاء