ایرنا نوشت: نایب رییس کمیته سیاسی در جریان صدر و مدعی العموم سابق دادگاه محاکمه صدام دیکتاتور پیشین عراق گفت که ائتلاف ملی به عنوان بزرگترین فراکسیون در پارلمان عراق که دولت را در اختیار دارد، هنوز سرپا است و بهتر هم می شود.

'جعفر الموسوی' روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود که فراکسیون ائتلاف ملی هنوز به قوت خود باقی و سرپا است و بعد از بازیافت سلامتی کامل خود، بهتر از گذشته نقش خود در صحنه سیاسی عراق ایفا می کند.
وی بر ضرورت بازنگری در ساختار ائتلاف ملی تاکید کرد و گفت که بازنگری و تجدید نظر درباره دستاوردهای سال های گذشته ائتلاف ملی امری ضروری است و لازم است که نظامنامه داخلی و ضوابط و معیارها و مجازات در داخل ائتلاف ملی تدوین شود.
جعفر الموسوی افزود: همه این اعتراض ها و مطالبات در راستای تقویت ائتلاف ملی است زیرا معتقدیم که باید این مجموعه سیاسی بر یک اصول صحیح بنیان شود تا بتواند با قدرت نقش خود را در صحنه سیاسی عراق ایفا کند و نگرانی از آینده آن وجود نداشته باشد.
وی ابراز اطمینان کرد که ائتلاف ملی سلامتی خود را بازخواهد یافت و بهتر از گذشته به نقش خود در صحنه سیاسی عمل خواهد کرد.
جعفر الموسوی تاکید کرده است که حتی اعتراض ها در داخل ائتلاف ملی در راستا تقویت این مجموعه سیاسی است و نه تضعیف و از هم پاشیدگی آن.
به گفته وی، موضوع اعتراض امری کاملا صحیح است که باعث تصحیح اشتباه های گذشته و سازندگی درست این مجموعه سیاسی می شود.
ائتلاف ملی در برگیرنده مهمترین جریان های سیاسی شیعی است که از نیمه آوریل گذشته بر سر اصلاحات در کشور، جریان های مهم داخل مجموعه با هم دچار اختلاف سیاسی شدند.
بعد از حوادث 30 آوریل و 19 ماه مه گذشته که جمعی از مردم معترض به وضع موجود، ساختمان پارلمان و هیات دولت را در مرکز بغداد اشغال کردند، رهبران ائتلاف ملی تلاش های خود را بر همسو کردن دیدگاه ها و مواضع خویش و همچنین تقویت مجدد ائتلاف ملی آغاز کردند.
برخی از رهبران ائتلاف ملی از جمله نوری المالکی نخست وزیر سابق عراق در گفت وگوی اخیرش با ایرنا، خواهان تبدیل کردن این مجموعه سیاسی به یک نهاد سیاسی با نظامنامه و ضوابط مشخص شد به نحوی که نقض کنندگان این ضوابط مستوجب مجازات های مشخص شوند.
کارشناسان معتقدند که با توجه به اهمیت ائتلاف ملی در داخل پارلمان و دولت، توافق در داخل این مجموعه سیاسی بخش مهمی از مشکلات سیاسی عراق را حل و فصل خواهد کرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 548404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =