آجرلو: سازمان فضای سبز شهرداری کرج در فصل بحران آب یاریگر باغداران است

دبیر دوم شورای اسلامی شهر کرج از کمک ویژه سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری این کلانشهر به باغداران جهت آبیاری باغات و باغچه ها در فصل بحران آب خبر داد و انجام این ماموریت فراتر از وظایف سازمانی را در راستای حفظ سرانه فضای سبز ذکر کرد.

 به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، فاطمه آجرلو ادامه داد: طی سالهای اخیر و با توجه به کاهش شدید سطح بارندگی ها، شاهد تشدید بحران آب می باشیم که عرصه را بر باغات، اراضی کشاورزی و عرصه های فضای سبز تنگ کرده و شاهد مرگ تدریجی بخشی از لکه های سبز شهرهای کشور می باشیم که کلانشهر کرج نیز از این قاعده کلی مستثنی نبوده و نیست.

وی افزود: در شرایط کنونی بسیاری از قنات ها و سفره های آب زیرزمینی دچار خشکیدگی شده اند که این موضوع، ضمن تشدید طوفان ریزگردها و آلودگی هوا، باغداران و کشاورزان را نیز با شرایط بسیاری حادی برای آبیاری باغات و اراضی کشاورزی مواجه کرده است که خروج از این بن بست نیازمند تدبیراندیشی ویژه از سوی مسئولان امر است.

این مسئول شهری بیان داشت: سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج در چنین شرایطی و برغم اینکه تعهدی برای آبیاری درختان و فضای سبز موجود در حریم های شخصی را بر عهده ندارد، اقدامات گسترده ای را در این خصوص صورت داد که شایان تحسین است و همچنین تعدادی از باغات رهاشده را نیز تحت پوشش خدمات خود قرار داد.

عضو هیئت رئیسه پارلمان محلی کرج خاطر نشان کرد: با اقدامات سازمان پارکها و فضای سبز شهرمان، شاهد احیای مجدد دهها هزار مترمربع از عرصه های باغات و فضای سبز می باشیم که این فعالیت ها مانع از تشدید آلودگی هوا شده و به بهبود سلامت جامعه و نشاط شهروندان نیز کمک شایانی کرده است و امیدوارم که بحران آب به زودی به پایان برسد.

آجرلو با بیان اینکه حفظ حیات باغات در دوره چهارم شورای شهر کرج با جدیت بیشتری پیگیری شد، اظهار داشت: در حال حاضر افراد حقیقی و حقوقی که بدون دریافت مجوزهای قانونی نسبت به قطع اشجار یا خشکاندن عمدی آنها اقدام کنند، با جرایم سنگینی مواجه خواهند شد و مکانیزهای لازم برای حمایت از توسعه فضای سبز و برخورد با دست اندازان به باغات برقرار می باشد.

وی در پایان از درخت و گل و گیاه به عنوان زینت بخش زندگی شهری و پلی برای رهایی از آلودگی هوا و بسیاری از بیماریهای روحی و روانی یاد کرد و ادامه داد: انتظار می رود که فرد فرد شهروندان برای رشد سرانه فضای سبز با مسئولان شهری همراه شوند و کاشت نهال را نیز به برنامه های جاری خود بیفرایند تا طبیعت در فصل بحران آب جانی دوباره به خود بگیرد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 548980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =