در دیدار اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی سنندج با سفیر هند در تهران زمینه سرمایه گذاری این کشور در کردستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرآنلاین کردستان، در این دیدار هیئت اقتصادی کردستان با اشاره به تشابهات بانه و مریوان با چابهار برای کشور هندوستان در زمینه دسترسی مناسب به بازار کشورهای عراق، ترکیه و سوریه خواستار سرمایه گذاری دهلی نو در حوزه توسعه زیرساخت های این منطقه شدند.

سائوراب کومار سفیر هند در تهران نیز با اشاره به زمینه های گسترش همکاری، برای بازدید از فرصت های سرمایه گذاری در کردستان اعلام آمادگی کرد. سفیر هند با بیان اینکه در گذشته اراده خوبی بین کشور ایران و هند وجود داشته است، افزود: امیدواریم این همکاری ها در آینده بیشتر و قوی تر شود.

وی با تاکید بر اینکه زمینه پذیرش هیئت های هند در راستای معرفی ظرفیت های اقتصادی کردستان فراهم شود، گفت: مشارکت ایران و هند می تواند بسیار موثر واقع شود.

کومار با اشاره به برگزاری مناسبت مهم اقتصادی در هند، تاکید کرد: هیئت های استان در این مناسبت ها شرکت کنند تا بتوانند ظرفیت های کردستان را به نمایش بگذارند.

در این جلسه موضوعاتی از جمله سرمایه گذاری شرکتهای معتبر هندی در حوزه فناوری اطلاعات با همکاری یونیدو مطرح شد و سفیر هند نیز مسئولیت تسهیل ورود شرکتهای معتبر هندی را بر عهده گرفت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 549062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =