مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان گفت: احیاء روستاها و شهرهای ساحلی در جهت جلوگیری از مهاجرت و ایجاد اشتغال، مانع از ایجاد شغل های کاذب و پدیده قاچاق می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، مرتضي محمود زاده در جلسه هم انديشي توسعه پايدار شهري با موضوع مطالعات اجتماعي با گروه تيم اعزامي از مركز مطالعات منطقه اي وزارت راه و شهرسازي، عنوان كرد: ستاد آسيب هاي اجتماعي به رياست استاندار هرمزگان با رويكرد كاهش آسيب هاي اولويت دار تشكيل و تكاليف ابلاغي دستگاه هاي متولي ارسال شد و دولت تدبير و اميد در راستاي منويات مقام معظم رهبري عزم خود را در موضوع كاهش آسيب ها براي اقدام و عمل جزم كرده است.

وی ادامه داد: پديده حاشيه نشيني معضلي براي بندرعباس است و يكي از راهكارهاي آن مي تواند توسعه روستاها با بافت جمعيت كمتر باشد، ضمن اينكه احياء روستاها و شهرهاي ساحلي در جهت جلوگيري از مهاجرت و ايجاد اشتغال، مانع از ایجاد شغل هاي كاذب و پديده قاچاق می شود.

مديركل اموراجتماعي و فرهنگي استانداري هرمزگان تاكيد كرد: زماني به توسعه پايدار خواهيم رسيد كه از تمامي ظرفيت هاي استان استفاده و از بخشي نگري پرهيز كنيم.

شایان ذكر است؛ اعضای این تيم اعزامي که به دستور وزير راه و شهرسازي از بافت هاي فرسوده و مناطق حاشيه نشيني شهر بندرعباس بازدید داشتند، اعلام کردند که امسال برنامه هاي خوب و مناسبی در امر كاهش حاشيه نشيني و بهسازي بافت فرسوده از جانب وزير راه و شهرسازی براي استان در نظر گرفته شده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 549168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =