ایسنا نوشت: رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بیانیه اخیر سردار قاسم سلیمانی در هشدار به رژیم آل خلیفه گفت: موضع‌گیری سردار سلیمانی نشان‌دهنده یک خشم مقدس علیه جنایات بزرگی است.

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بیانیه سردار قاسم سلیمانی گفت: واقعیت این است که رژیم آل خلیفه در چندین سال گذشته جنایاتی در حق مردم مظلوم و بی دفاع بحرین انجام داده است و برای این جنایات از مزدوران چندین کشور استفاده کرده است.

به گفته وی، رژیم آل سعود با سلاح های سنگین و اقدام مسلحانه صدها نفر را به شهادت رسانده و یا مجروح کرده و هزاران نفر را در شکنجه‌گاه‌های مخوف رژیم آل خلیفه شکنجه کرده و حریم روحانیت را شکسته و مدت‌های مدیدی است که شیخ علی سلمان در بند این رژیم سفاک است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه گفت: البته در مورد آیت‌الله شیخ قاسم از علمای برجسته بحرین اقدام کاملا نابخردانه و برخلاف همه موازین بین المللی انجام شده است به طوری که مطابق حقوق سیاسی و مدنی سازمان ملل و حقوق اجتماعی و فرهنگی مصوب 1966 که بحرین نیز آن را تصویب کرده؛ این کشورها حق سلب تابعیت افراد خود را ندارند حتی اگر این فرد مرتکب جنایت شده باشد. حال اینکه شیخ قاسم از شخصیت‌ها و عالمان برجسته ای است که اقدام اخیر احساسات مردم بحرین و میلیون‌ها نفر از مسلمانان از جمله مسلمانان جمهوری اسلامی را جریحه‌دار کرده است.

وی با اشاره به بیانیه سردار سلیمانی گفت: موضع‌گیری سردار حاج قاسم سلیمانی نشان دهنده یک خشم مقدس علیه جنایت بزرگی است و پیش‌بینی ایشان از وضعیت آینده آل خلیفه و سرنوشت محتوم رژیم آل خلیفه نیز درست است. اگر این رژیم از سرنوشت حکومت‌‌هایی که چنین جنایاتی را انجام داده‌اند عبرت نگیرد حتما باید منتظر عواقب آن باشد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 549229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    10 61
    احسنت به این تفسیر.. دکتر بروجردی سیاستمداری بزرگ است