معاون قوه قضاییه اعلام کرد با صدور مجوز دریافت حق المشاوره تلفنی از مردم در سامانه 129، به زودی بخشی از خدمات این مرکز پولی می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین حمید شهریاری رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه درباره مرکز مشاوره قوه قضاییه (سامانه 129) گفت: ما در صدد بودیم پایلوت برون سپاری بخشی از خدمات این مرکز را انجام دهیم ولی به خاطر عدم اعتبارات کافی، پروژه سال گذشته در حد طرح ماند. امسال کارگروهی برای مدیریت این طرح تشکیل شده. این خدمات برون سپاری نیست، بلکه استفاده از سامانه های مخابرات خودپرداز است که مردم هزینه مشاوره ها را بپذیرند. اجازه را از رئیس قوه قضاییه گرفتیم که این بودجه از مردم دریافت شود. فکر می کنیم ارشاد و معاضدت قضایی با این نکات توسعه می یابد و از تلفنهایی که هزینه را از مشترکان دریافت می کند، افزایش می دهد. البته بخشی از سامانه 129 رایگان خواهد ماند ولی متقاضیان این بخش با صف طولانی برای انتظار برقراری تماس مواجه می شوند.

او همچنین در پاسخ به خبرنگار سرویس مشکلات مردم درباره میزان افزایش دریافتی از مردم در خصوص تعرفه های خدمات قضایی و نارضایتی مردم از هزینه های گزاف دادرسی گفت: این پولها مستقیم وارد دستگاه قضایی نمی شود و درصدی تحویل دستگاه قضایی می شود. تعهد دولت درباره بودجه در سال گذشته انجام نشده. سال گذشته تنها 10 درصد بودجه ما محقق شد. سال گذشته مصوبه مجلس بود که 30 میلیارد تومان به ما بدهند ولی تخصیصی که به ما دادند تنها 3.5 میلیارد تومان بوده است.

 

45231

 

کد خبر 549933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    2
    در پول دادن برای گرفتن خدمات حرفی نداریم اما سامانه ها درست کار نمی کنند. سامانه هایتان را کسانی طراحی کرده اند که بیسوادند و نمی فهمند راه اندازی سامانه و درگاه الکترونیک بایدبرای تسهیل کار مردم باشد. همه که علوم کامپیوتر نخوانده اند. برای هرکار جزیی باید دست به دامان کسی شویم که از رایانه سر درمی آورد. خداییش این سامانه هایتان را ساماندهی کنید و بعد روبروی مردم عادی بگذارید. مغزمان ورم می کنم وقتی وارد درگاه های الکترونیک می شویم.