معاون رییس قوه قضاییه: نظام اداری کشور در وضعیت مطلوبی قرار ندارد

معاون رییس قوه قضائیه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: اکنون نظام اداری کشور در یک وضعیت مطلوب از جهت بهره وری قرار ندارد از این باید در راستای ارتقاء این امر اهتمام ویژه ای وجود داشته باشد.

به گزارش خبرآنلاین البرز، احمد تویسرکانی در مراسم افتتاح ساختمان ثبت اسناد رسمی و املاک شهرستان ساوجبلاغ که صبح امروز برگزار شد با اشاره به هفته قوه قضائیه و گرامیداشت این ایام افزود: در نظام اسلامی خقیقت امر وجه حاکمیت و حکومت اسلامی است.
وی با بیان اینکه قوه قضائیه از جایگاه والایی در نظام جمهوری اسلامی ایران برخوردار است ادامه داد: محدودیت ها، مشکلات و کمبود منابع همواره باعث شده آن طور که شایسته است در خدمت مردم نباشیم البته تلاش های بسیار خوبی برای ارتقا این امر صورت گرفته است.
تویسرکانی گفت: استان البرز دارای جایگاه بسیار مهمی در کشور به لحاظ همجواری با تهران محسوب می شود چراکه سرریز بسیاری از مشکلات تهران در این استان مشهود می شود.
وی با اشاره به اینکه در بدو استان شدن البرز زیر ساخت های مناسب برای ارائه خدمات دراستان فراهم نبوده افزود: با همت و تلاش مسئولان در استان کارهای خوبی صورت گرفته ولی دولت باید نگاه ویژه به نیاز ها و کمبودهای البرز داشته باشد.
این مسئول اضافه کرد: در حوزه ثبت اسناد کشور که دستگاهی گسترده است کاستی های فراوانی وجود دارد از این رو این ساختمان که نیاز ضروری منطقه بود در این استان شکل گرفته است.
وی گفت: به لحاظ حساسیت و نیاز های منطقه ساوجبلاغ در حد وسع و توان تلاش کردیم این مشکلات را کم کنیم و کار ساختمان در اسرع وقت به نتیجه برسد چراکه تمامی ابزار و امکانات و منابع باید در جهت ارتقا خدمت رسانی و ارائه خدمات بهتر به مردم باشد شان کار کنان نظام در جهت خدمتگزاری به مردم است.
تویسرکانی افزود: در مجموعه سازمان ثبت که مجموعه قدیمی و پیچیده است با گرفتاری های موجود اکنون با همت و تلاش در سراسر کشور بخش زیادی از مشکلات حل شده و با اتخاذ روش های مناسب با شیوه های صحیح مدیریتی از این منابع محدود استفاده درست صورت می گیرد.
وی عنوان کرد: اگر به باید ها و نباید های قوانین که یکی از ضرورت های اقتصاد مقاومتی بنا به شعار سال است کم توجهی شود به طور حتم از مجموعه منابع نمی توانیم استفاده درست داشته باشیم.
معاون رییس قوه قضائیه گفت: اکنون نظام اداری ما در یک وضعیت مطلوب از جهت بهره وری قرار ندارد منابع بسیاری خوبی داریم که اگر در یک مدار صحیح باشد با مجموعه امکانات و منابع به سرعت زمینه پیشرفت و خدمت به مردم را می توان ایجاد کرد لذا در مجموعه اسناد درصدد این توجه و نظارت کافی هستیم.
وی افزود: برخی از خسارات قابل مطالبه بوده ولی برخی از خسارت ها پنهان است باید تلاش شود هزینه های پنهان روز به روز کمتر شود و بهره وری افزایش پیدا کند و ما در جهت رضایتمندی مردم گام برداریم.
تویسرکانی اظهار کرد: تردد مکرر مردم به دستگاه ها هزینه های سنگینی را به مردم و دولت وارد می کند اکنون باید در بخش های مختلف ورود کرده و این گونه امور را مورد توجه قرار دهیم.
وی گفت: اکنون اگر نارسایی در حوزه اقتصاد و در حوزه فرهنگ ناهنجاری داشته باشیم انتهای آن به دستگاه قضا ختم می شود ولی باید منشا دعاوی مورد توجه قرار گیرد و بتوانیم سامان جامعه را داشته باشیم.
این مسئول افزود: اعمال مدیریت درست و توجه به برنامه ریزی صحیح و همدلی و همگرایی بی دستگاه ها باید وجود داشته باشد و نظارت شود که بخشی از انرژی مابه خنثی کردن دعاوی بیهوده صرف نشود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 550173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =