معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج، در نخستین جلسه شورای مشارکت های مردمی شهرستان کرج، گفت: یاری رساندن به مستضعفان و محرومین از والاترین آرمان های انقلاب اسلامی است که باید فرهنگ نیکوکاری و حمایت از نیازمندان در جامعه تسری یابد.

به گزارش خبر آنلاین البرز، "محمد تقی ایرانی" با بیان این مطلب تصریح کرد: مردم مسلمان ما بر اساس آموزه های دینی و اخلاقی خود، همواره در اقدامات نیکوکارانه پیشقدم بوده اند و امروز شاهد رفع بسیاری از مشکلات مردم از مجرای مشارکت خود شهروندان در امور خیریه هستیم.
ایرانی اضافه کرد: فرهنگ مشارکت در امور خیریه، فرهنگی ارزشمند است که تنها با استمرار در اجرای آن می توان این فرهنگ را به نسل های آینده منتقل کرد.
فرماندار کرج افزود: اگر می خواهیم فرزندان ما نیز برای یاری رساندن به مستضعفین پیشقدم باشند، باید با رفتار امروز خود این امر مهم را به آنها آموزش دهیم .
ایرانی اضافه کرد: باید به فرزندانمان بیاموزیم که دستگیری از نیازمندان مظهر فتوت و جوانمردی است.
وی در ادامه به محدودیت توان دولت و نهاد های حکومتی درپوشش کامل حمایتی از نیازمندان جامعه اشاره کرد و گفت: با وجودیکه در نظام جمهوری اسلامی، سازمان های خاصی برای حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی، نیازمندان و محرومین تشکیل شده اند، اما توان و ظرفیت این سازمان ها محدود است و برای حل مشکلات مردم، باید از ظرفیت های خیرین استفاده شود که همین امر موجب تشکیل شورای مشارکت های مردمی شده است.
معاون استاندار البرز افزود: شورای مشارکت های مردمی در شهرستان کرج به ریاست فرمانداری و دبیری بهزیستی تشکیل می گردد و محور فعالیت های این شورا هدایت کمک ها ی مردمی به نیازمندان از مجرای سازمان حمایتی بهزیستی است.
ایرانی خاطرنشان ساخت: سازمان بهزیستی ، با اهداف بزرگی نظیر توانبخشی معلولین ، حمایت از خانواده های بدسرپرست و بی سرپرست و اقدامات پیشگیرانه از آسیب های اجتماعی ، برنامه های متعددی برای جامعه هدف خود دارد که با مشارکت افراد نیکوکار جامعه امکان اجرایی شدن بخش مهمی از این برنامه ها میسر می شود.
فرماندار کرج در پایان این جلسه، ضمن تقدیر از حضور پررنگ خیرین شهرستان کرج در ساخت مساجد و مدارس، مراکز درمانی و همچنین حمایت از محرومین در قالب موسسات خیریه، از نیکوکاران خواست تا با تعامل بیشتر با امور مشارکت های مردمی بهزیستی کرج، از اولویت های کارشناسی شده و ظرفیت های این سازمان در شناسایی نیازمندان تحت پوشش بهره مند شوند.
لازم به ذکر است تعدادی از معتمدین شورای مشارکت های مردمی شهرستان کرج که در این جلسه حضور داشتند در خصوص معافیت های مالیاتی شرکت ها و کارخانه هایی که در امر کمک به نیازمندان فعالیت دارند مطالبی عنوان نمودند که دکتر ایرانی، قول مساعد دادند بر اساس قوانین و ضوابط مالیاتی این موضوع را پی گیری نمایند تا انگیزه این افراد تقویت شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 550263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =