امام جمعه همدان: ۱۶ میلیون دختر و پسر مجرد آماده ازدواج در ایران

امام جمعه همدان، با بیان اینکه 16 میلیون دختر و پسر جوان آماده ازدواج در کشور وجود دارد تاکید کرد: باید تلاش شود با ترویج ازدواج آسان، سخت‌گیری نکردن در مهریه‌ها و تامین جهیزیه‌ها زمینه ازدواج جوانان فراهم شود و از طلاق‌هایی که به سبب واهی در زندگی‌ها رخ می‌دهد جلوگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان که در مراسم احیاء شب 21 ماه رمضان ودر حسینیه امام خمینی(ره) سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: امروز بزرگترین نعمت جامعه ما امنیت است و همگان باید قدردان تامین‌کنندگان این نعمت بزرگ باشیم.

وی تصریح کرد: دعا برای تعجیل در فرج امام زمان (عج) مهم‌ترین خواسته مومنان و بهترین عبادت نیز دوری از معاصی و گناهان است.

امام جمعه همدان گفت: امروز خانواده نقش بسیار مهمی در جامعه ایفا می‌کند؛ پدران و مادران در خانواده باید مراقب اخلاق و رفتار خود باشند چرا که بداخلاقی در محیط خانواده تمامی اعمال نیک انسان را تباه می‌کند.

امام جمعه همدان با اشاره به احادیث ائمه اطهار(ع) یادآور شد: حفظ اعمال نیک و عبادات از انجام آن سخت‌تر است بنابراین مومنان باید مراقب باشند تا ثواب اعمال خود را به راحتی از دست ندهند.

آیت‌الله محمدی فقر، نبود شغل و رکود بازار را از مشکلات عدیده جوانان امروز جامعه مطرح کرد و افزود: در این ایام و لیالی همه باید با دعا و تضرع برای حل این مشکلات از خداوند متعال کمک و یاری بطلبیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود دریافت حقوق‌های میلیونی توسط برخی افراد را تجاوز به حقوق ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد:
همه باید برای ازدواج آسان جوانان کمک کنند چراکه بر اساس احادیث کسانی که زمینه ازدواج جوانان را فراهم کنند روز قیامت در سایه عرش الهی قرار خواهند گرفت.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 550578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =