سالها از تشویق همسران به داشتن فرزند کمتر و زندگی بهتر می گذرد . گرچه رکود اقتصادی ،تورم و ... آنقدر در کشور پیشتاز بوده که کاهش جمعیت باز هم نتوانسته اثرات مطلوب خود را بر زندگی افراد بگذارد.

سالها از تشویق همسران به داشتن فرزند کمتر و زندگی بهتر می گذرد . گرچه رکود اقتصادی ،تورم و ... آنقدر در کشور پیشتاز بوده که کاهش جمعیت باز هم نتوانسته اثرات مطلوب خود را بر زندگی افراد بگذارد باز هم در همه جای دنیا بارز است که کشورهای عقب مانده همواره از جمعیت بیشتری نسبت به دیگر کشورها بر خوردار هستند . در این بین با اعلام  رییس جمهور از افتتاح صندوق آتیه فرزندان ایران زمین  با شرایط ویژه اش بسیاری از افراد جامعه به این باور رسیده اند که می توان آتیه فرزندان را با این روش رییس جمهور تامین کرد . در این خبر آمده که از سال 89 برای هر کودک متولد شده به میزان یک میلیون تومان در حساب کودک ریخته شده و سالانه 100 هزار تومان بر روی آن گذاشته خواهد شد.

دکتر علیرضا مرندی عضو کمیسیون بهداشت درمان و آموزش پزشکی که به قول خودش سالها تلاش کرده تا به عنوان یک مسئول در کنترل جمعیت کشور نقش داشته باشد یکی از افرادی است که این اقدام رییس جمهور را گامی در راه ازدیاد جمعیت کشور می داند .

او در گفت و گو با خبرآنلاین می گوید: من هم مانند تعدادی از مردم که فکر می کنند با این اقدام جمعیت ایران 2 برابر می شود موافق هستم و البته بسیار نگران . من نمی دانم که در پس این اقدام رییس جمهور چه هدفی وجود دارد. گرچه ایشان به مواردی اشاره کرده است که درباره آنها صحبت خواهم کرد . اما آنچه مسلم است این صندوق در اولین گام نقش اساسی در راستای ازدیاد جمعیت ایفا خواهد کرد .

او ادامه می دهد: این در حالیست که ما سالهای سال زحمت کشیدیم تا جمعیت ایران کنترل شود . نکته ای دیگر که حائز اهمیت است آن است که افراد تحصیلکرده و فرهیخته جامعه با این امر اقدام به داشتن فرزندی دیگر نخواهند کرد و همچنان پایبند به اصولی هستند که پیش از این بوده اند و متاسفانه این اقدام رییس جمهور دوباره برای قشر ضعیف و کم در آمد  جامعه انگیزه ای به شمار خواهد رفت.

این گفت و گو را به طور کامل می توانید اینجا بخوانید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 55065

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =