همایش مبارزه با مواد مخدر شهرستان ساوجبلاغ با حضور مسئولان ورزش و جوانان برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان البرز ؛ مراسم گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر با حضور دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان البرز، فرماندار، دادستان، رئیس اداره ورزش و جوانان، فرمانده سپاه و نیروی انتظامی، مسئولین سایر سازمان و انجمن های فعال در سالن آمفی تئاتر گلستان واقع در شهر جدید هشتگرد برگزار شد.

در این همایش فرماندار ساوجبلاغ با گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر از دست اندرکاران این عرصه و اعضای هماهنگی شورای تامین شهرستان تشکر و قدردانی کرد.

ابوالقاسم پالیزگیر در ادامه به فعالیت های صورت گرفته در مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: هیچ کشوری به اندازه جمهوری اسلامی ایران در راه مبارزه با مواد مخدر هزینه پرداخت نکرده است. تقدیم 3720 شهید و 12000جانباز از هزینه های انسانی این مهم بوده است.

پالیزگیر افزود: 60 تا 70 درصد پرونده های قضایی مرتبط با مواد مخدر هستند. 75 درصد معتادان از تحصیلات بالای دیپلم برخوردار بوده و 63 درصد از آن ها متاهل هستند که این رقم متناسب با میزان طلاق های موجود یکی از اصلی ترین دلایل از هم پاشیدن بنیان های خانواده ها به حساب می آید.

فرماندار ساوجبلاغ رویکرد دولت تدبیر و امید و ستاد مبارزه با مواد مخدر را در اجتماعی کردن مبارزه دانست که باید از تمامیت عناصر جامعه برای این مبارزه بهره جست.

وی همچنین از ورزش به عنوان یک عنصر اساسی نه تنها برای پیش گیری از اعتیاد بلکه راه حلی برای درمان آن یاد کرد و از ورزش کاران به عنوان جهادگران اجتماعی نام برد.

در پایان این همایش جمعی از ورزشکاران هیئت ژیمناستیک با شعارهای ورزش دشمن اعتیاد و ورزش ارزان ترین راه مبارزه با اعتیاد به اجرای حرکات نمایشی پرداختند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 550903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =