رئیس اتاق سمنان  : قابلیت استان سمنان برای سرمایه گذاری توریسم سلامت مهیا است

نشستی پیرامون گردشگری سلامت در محل اتاق سمنان برگزار گردید

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین علی اصغر جمعه ای سرمایه گذاری وگسترش توریسم سلامت در استان سمنان را به عنوان یک مزیت نام برد و بیان کرد : توانمندی های بهداشت و درمان استان سمنان بسیار مطلوب بوده و سرمایه گذاری های تخصصی در این بخش می تواند بسیار تاثیر گذار باشد .
رئیس اتاق سمنان کارآمدی دانشگاه علوم پزشکی استان را بسیار مهم قلمداد و اضافه کرد : قبل از حضور و پیشنهاد سرمایه گذاری در این عرصه ، باید کار کارشناسی صورت بپذیرد تا سرمایه گذار خارجی با توجه به شرایط موجود پیشنهادات خود را ارائه نماید .
وی متذکر شد : آگاهی از قوانین سرمایه گذاری برای طرف خارجی بسیار مهم می باشد و دستگاههای اجرایی مرتبط باید آسان سازی روند کار و بورکراسی اداری را به حداقل برساند تا جذابیت سرمایه گذاری در استان سمنان نسبت به سایر استانها متمایز و پیشرو باشد .
رئیس اتاق سمنان سرمایه گذاری مشترک با طرف خارجی را منوط به رفت آمدهای متعدد دانست و تصریح کرد : زمانی اتفاقات خوب در عرصه سرمایه گذاری حاصل میشود که طرفین نسبت به هم آگاهی و آشنایی لازم را داشته باشند و قوانین مترقی و رو به جلو باشد.
وی تطبیق سیاست های اقتصادی با شرایط موجود را گامی رو به جلو خواند و اذعان کرد : در تبیین اقتصاد مقاومتی باید کوشا باشیم و این به منزله عزم عمومی در همه طبقات جامعه است تا با سعی و کوشش همه جانبه بتوانیم اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی را ساری و جاری نمائیم .
علی اصغر جمعه ای توسعه مراودات تجاری را جزئی از اهداف توسعه بر شمرد و گفت : زمانی مبادلات کالا و تجارت فرامرزی توسعه و گسترش خواهد یافت که صاحب تکنولوژی بشویم و بتوانیم حرفی برای گفتن در جامعه جهانی داشته باشیم بدین خاطر اولین هدف ما باید گسترش صنایع گردشگری باشد زیرا بسط صنعت توریسم با کمترین سرمایه گذاری می تواند ارزش افزوده قابل توجه برای کشور به ارمغان بیاورد و صنایع همسان و وابسته خود را همانند صنایع دستی ، فرش دستباف ، سوغات ، گردشگری سلامت و از همه مهمتر اینکه فرهنگ و تمدن خود را به گردشگر خارجی به درستی ارائه نمائیم .
رئیس اتاق سمنان پتانسیل های صنعت توریسم در استان سمنان را بسیار غنی خواند و اضافه کرد : رسانه باید در این عرصه به کمک اقتصاد گردشگری بیاید و تا آنجا که در توان دارد ، باید موقعیت و فرصت های سرمایه گذاری را بصورت بین المللی در قالب شبکه های جهانی و سایت های پر مخاطب به اشتراک بگذارد .
در ادامه این جلسه سهراب حکیم زاده رئیس کمیسیون گردشگری اتاق سمنان شرایط استان را برای سرمایه گذاری توریسم سلامت مطلوب خواند و ادامه داد : طی سنوات اخیر روند احداث مکانهای اسکان با معیاری استاندارد و بین المللی در استان سمنان بسیار چشمگیر بوده ، بدین منظور باید نسبت به جذب توریسم اهتمام و عزم جدی داشته باشیم .
وی موقعیت استان سمنان را با توجه به نزدیکی به پایتخت حائز اهمیت برشمرد و اضافه کرد : سرمایه گذاری در بخش درمان و احداث کلینک و بیمارستانهای تخصصی می تواند رفاه و آرامش را برای گردشگر سلامت در استان سمنان به ارمغان بیاورد
سهراب حکیم زاده همراهی دولت را در اجرای سیاستهای اقتصادی متوازن تاثیر گذر برشمرد و گفت : شرایطی باید مهیا شود که بخش خصوصی فقط به اجرای پروژه ها فکر کند و دغه دغه پیچیدگی های اداری را نداشته باشد

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 551128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =