سوریه ، اسرائیل را به بهانه‌گیری برای حمله نظامی متهم می‌کند

وزارت امور خارجه سوریه با هشدار نسبت به زمینه سازی رژیم صهیونیستی برای برای انجام اقدامات نظامی جدید، تجهیز حزب‌الله لبنان به موشک‌های اسکاد را رد کرد. وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه‌ای اظهار داشت: اسراییل از چندی قبل مدعی شده است که سوریه موشک‌های اسکاد به حزب‌الله لبنان داده است، اسراییل از این طریق می‌خواهد در منطقه تنش بیشتری ایجاد کند و زمینه را برای تجاوز احتمالی به سوریه فراهم آورد و این چنین از زیر بار اجرای درخواست‌ها مبنی بر برقراری صلح فرار کند. در ادامه بیانیه این وزارتخانه آمده است: سوریه به شدت این ادعا‌ها را رد می‌کند.

به نوشته روزنامه الدستور، در این بیانیه تاکید شده است که رژیم صهیونیستی سعی دارد با این اتهامات افکار عمومی را از موضع شهرک سازی‌ها و اشغال اراضی عربی و زرادخانه‌ها و ادامه دریافت سلاح از آمریکا منحرف کند. از سوی دیگر حسن فضل‌الله، نماینده‌ی حزب‌الله در پارلمان لبنان اظهار داشت: فشارهای آمریکایی و وحشت آفرینی اسراییل هیچ تاثیری بر مقاومت و دفاع از کشورمان با هر وسیله‌ای نخواهد گذاشت. وی در ادامه افزود: ادامه اشغال و دشمنی‌های اسراییل که از جانب آمریکا از نظر سیاسی و نظامی بویژه در زمینه تجهیز اسراییل به سلاح‌های پیشرفته آمریکایی‌ حمایت می‌شود، ثبات لبنان را تهدید می‌کند. سلاح‌هایی که فلسطینیان و مردم لبنان را در جنگ‌های اخیر به شهادت رساند.

به دنبال تحرکات دریایی و زمینی غیر عادی رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان یکی از مسئولان امنیتی لبنان اظهار داشت: اسراییل از روز پنجشنبه تحرکات غیر عادی و حفاری‌هایی در مرزهای مشترک لبنان و اسراییل آغاز کرده است. هم‌چنین تعداد جنگنده‌های نظامی و جاسوسی این رژیم در جنوب لبنان افزایش یافته است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 55214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =