۰ نفر
۱۲ تیر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰

مسلمانان بریتانیایی و نیازهای آن‌ها به بازاری روبه‌رشد در این کشور تبدیل شده‌است.

تسکو به عنوان دومین شرکت خرده‌فروشی جهان در بریتانیا دستخوش تغییراتی شده‌است.
آن طور که پایگاه خبری اتاق ایران گزارش داده، تحولات جالب توجهی در بسیاری از فروشگاه‌های این شرکت خرده‌فروشی رخ داده‌است. بررسی‌های پایگاه خبری اتاق ایران از گزارش‌های اکونومیست نشان می‌دهد، همزمان با آغاز ماه رمضان به عنوان ماه مقدس مسلمانان، این جریان شکلی جدی‌تر نیز به خود گرفته‌است. قفسه‌های فروشگاه‌های بریتانیایی این روزها پر از محصولاتی است که متعلق به مسلمانان است؛ محصولاتی مانند گوشت حلال، خرما و نوشیدنی‌های ملایم. این‌ها در حقیقت اغذیه‌ای هستند که برای 3میلیون مسلمان در این کشور تهیه شده تا بتوانند روزه خود را با آن‌ها افطار کنند. البته رمضان تنها زمان کسب‌وکار بریتانیایی‌ها به کمک اسلام نیست اما در حال حاضر نقطه‌ای برای آغاز این بازار به شمار می‌آید.

داده‌ها نشان می‌دهد بعد از کریسمس و عید پاک؛ رمضان سومین مناسبت پرفروش در بریتانیاست. تسکو نیز از این موقعیت استفاده کرده و مسلمانان را به عنوان اصلی‌ترین مصرف‌کنندگانِ بازار، هدف قرار داده‌است و از این راه سود کلانی به دست می‌آورد. نیمی از گوشت حلال در بریتانیا توسط تسکو تولید می‌شود و امسال با فروش ماه رمضان حدود 30میلیون پوند سود به دنبال داشته‌است.

برآوردهای نشان می‌دهد 10هزار مسلمانِ میلیونر در بریتانیا زندگی می‌کنند. قدرت خرید این افراد را نیز چیزی حدود 20میلیارد پوند برآورد شده‌است. اما 90درصد از مصرف این افراد تحت‌الشعاع دین‌شان قرار دارد. به ویژه در مورد لباس و مد، آن‌ها کاملاً متفاوت هستند. برای نمونه دامن‌های بلند در بریتانیا رواج کمتری دارد اما در مورد مسلمانان در این کشور، یک مد به شمار می‌آید. به این ترتیب آن دسته‌ای که به دنبال بازار مسلمانان هستند، می‌توانند به این بازار روی بیاورند و با تولید پوشاک مورد نیاز آن‌ها، از این بازار بهره ببرند.

بسیاری از مادران مسلمان در بریتانیا به دنبال اسباب‌بازی‌هایی هستند که بتوانند به کمک آن آموزه‌های اسلامی را به کودک خود آموزش بدهند. این بخش نیز می‌تواند بازار خوبی برای این افراد باشد. عده‌ای دیگر سعی دارند با تولید مستندات اسلامی در بریتانیا، مصرف‌کنندگان فرهنگی را به سوی خود جلب کنند و از این طریق جنبه‌های خوب اسلامی را آموزش بدهند.

اما مهم‌ترین نکته در مورد بازار مسلمانان در بریتانیا این است که زنان اصلی‌ترین بخش آن را تشکیل می‌دهند. تقاضای آن‌ها برای خرید روسری و دیگر پوشاک برای حجاب به بازای قدرتمند در این کشور تبدیل شده‌است. این زنان به دنبال اجناسی هستند که هم مدی زیبا در خود داشته باشد و هم پوشیده باشد. در مورد لوازم آرایشی نیز آن‌ها به دنبال محصولاتی هستند که در آن‌ها الکل استفاده نشده باشد. اکثر این‌ موارد به استارت‌آپ‌هایی تبدیل شده‌اند که می‌توانند مسلمانان زیادی را برای همیشه مشتری خود کنند.

 

22435

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 552185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
    16 1
    واقعا بشریت یک جوک‌ طولانی است.