آخرین وضعیت کارخانه قند کرج توسط استاندار تشریح شد

استاندار البرز درحاشیه نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان البرز روز شنبه آخرین پیگیری های انجام شده در خصوص کارخانه قند کرج را تشریح کرد.

به گزارش خبر آنلاین البرز و به نقل از واحد خبر اداره کل روابط عمومی استانداری البرز، "سید حمید طهائی" درجمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: کارخانه قند کرج از ابتدای تاسیس با فرایند تصفیه چغندر قند کار خود را آغاز می کند که به مرور ماهیت کارخانه به تصفیه شکر خام تبدیل می کند.
وی افزود: همین باعث شده شکر خام در کشور توسط کارخانجات تصفیه شود و ناچار باید از خارج کشور شکر وارد می شد، شکر وارداتی بخشی از خوراک کارخانجات تصفیه کننده است و از سویی سیاست وزارت جهادکشاورزی بر این است که مجوز واردات مقدار شکر وارداتی مورد نیاز کشور برای حفظ کارخانجاتی که در حال حاضر نیز از چغندر قند شکر تولید می کنند، به آن دست از شرکت ها ارئه شود.
استاندار البرز گفت: طبیعی است که کارخانجاتی همانند کارخانه قند کرج با بیش از 84 سال سابقه در این روند دچار مشکل شود.
وی افزود: پیگیری های لازم را انجام داده ایم، سال گذشته مقداری شکر خام در اختیار این شرکت قرار گرفت، اما در سالجاری نیز مانند سال گذشته دچار مشکل شد،در حال حاضر پیگیری ها برای حل مشکل این کارخانه در حال انجام است، البته خود کارخانه هم باید تلاش کند تا در کشورهای همسایه بازاریابی کرده، شکر خام را وارد، تصفیه و صادر کند.
استاندار اضافه کرد: اگر قرار باشه شکر مازاد تولید شود خود به خود به تولید کنندگان و کشاورزان تولید چغندر لطمه وارد می کند.
طهائی گفت: در دولت قبل براساس واردات در برخی سالها به اندازه دو برابر نیاز کشور،شکر وارد شد و مستقیم به تولیدکنندگان داخلی لطمه زد.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 552379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =