ایسنا نوشت: در حالی‌که به نظر می‌رسد با گسترش ارتباطات مجازی میزان محموله‌های پستی کاهش قابل توجهی داشته باشند، آمارهای رسمی از افزایش قابل توجه ترافیک سرویس‌های پستی ظرف دو سال گذشته خبر می‌دهند.

بررسی‌های صورت گرفته گویای آن است که در سال ۱۳۹۴ بیشترین استقبال مردم از سرویس‌های پستی به ترتیب به سرویس‌های پیشتاز، پست الکترونیک و سفارشی مربوط بوده و کمترین رقم به سرویس‌های امانت و ویژه مربوط می‌شود.

بدین ترتیب طی سال ۱۳۹۴ بیش از ۷۹ میلیون مرسوله از طریق پست پیشتاز جابه‌جا شده‌اند که این نقل و انتقالات در شرایطی صورت گرفته که این رقم در سال ۱۳۹۲ حدود ۶۲ میلیون مرسوله بوده است.

در ارتباط با پست الکترونیک نیز ترافیک بالغ بر ۵۷ میلیون و ۹۱۹ هزار بوده است که این رقم در سال ۱۳۹۲ تنها ۱۴ میلیون بوده و طی این دو سال رشدی چندین برابری داشته است.

سرویس پست سفارشی از دیگر سرویس‌های محبوب مردم بوده که بالغ بر ۳۰ میلیون و ۹۵۲ هزار مرسوله در سال ۱۳۹۴ از این طریق جابه‌جا شده‌اند و این رقم در سال ۱۳۹۲ حدود ۲۰ میلیون مرسوله بوده و رشدی حدود دو برابری داشته است.

پست ویژه نیز در این مدت بالغ بر پنج میلیون مشتری داشته که به گواهی آمار حتی این سرویس هم نسبت به سال ۱۳۹۲ که این سرویس سه میلیون کاربر داشته رشدی یک و نیم برابری را نشان می‌دهد.

امانت پستی نیز کم استفاده‌ترین سرویس پستی بوده که حدود ۱۲ میلیون ترافیک داشته و این رقم در قیاس با ترافیک ۱۰ میلیونی این سرویس در سال ۱۳۹۲ حدود دو میلیون افزایش داشته است.

5656

 

کد خبر 552468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =