ایرنا نوشت: در حمله تروریستی ساعتی قبل در یک بازار محلی در شمال بغداد تعدادی از شهروندان عراقی کشته و زخمی شدند. این دومین حمله طی سه ساعت گذشته است که در ساعات سحری اهالی پایتخت عراق را هدف گرفته است.

به گزارش ایرنا، حمله تروریستی که احتمال داده می شود، با یک بمب دست ساز انجام شده باشد، در بازار محلی الشلال در شمال بغداد صورت گرفت.
منابع پلیس گفته اند که تعدادی از شهروندان کشته و زخمی شده اند، اما همچنان از آمار دقیق خبری نیست.
منطقه به سرعت توسط نیروهای امنیتی محاصره شد و خودروهای امدادی از جمله آمبولانس ها آژیر کشان به منطقه وارد شدند.
براساس این گزارش ، ساعت 12 و 50 دقیقه بامداد یکشنبه ، اولین انفجار سحری بغداد رخ داد که اهالی خیابان کراده داخل در مرکز پایتخت، به شدت غافلگیر و وحشت زده به خیابان ها ریختند. در این انفجار نیز تعدادی از شهروندان عراقی کشته و زخمی شدند که هنوز مقام های رسمی آمار دقیقی از آن نداده اند.
حمله به کراده مریم با یک خودرو بمب گذاری شده انجام شد که ساختمان مجتمع تجاری در محل انفجار تا نزدیک یک ساعت در آتش می سوخت و خودروهای آتش نشانی با کمک مردم محل توانستند آتش را مهار کنند.
خیابان و پیاده رو کراده مملو از شیشه های شکسته و تکه های سنگ و آجری است که انفجار شدید خودرو بمب گذاری شده از خود برجا گذاشته است.
بازارهای محلی و مرکزی بغداد این شب های رمضان محل گشت و گذار و تردد مردمی است که بعد از افطار و کاهش دمای حدودا 50 درجه ای هوا ، به خیابان ها می آیند و عموما شام یا سحری را در رستوران های محلی صرف می کنند.
حملات تروریستی گروه تکفیری داعش مدت ها بود که در پایتخت عراق به میزان قابل توجهی کاهش یافته بود.
داعش طی هفته های اخیر شکست های سنگینی در استان های الانبار و موصل متحمل شده است و شهر فلوجه واقع در حدودا 55 کیلومتری غرب بغداد را که به مدت 30 ماه در کنترل خود داشت،هفته گذشته بعد از نبردهای یک ماهه از دست داد.
به گفته کارشناسان امنیتی و فرماندهان عملیاتی، فلوجه یکی از کانون هدایت و سازماندهی عملیات تروریستی در بغداد بود. با اینحال به نظر می رسد حملات بامداد یکشنبه تلاشی انتقام جویانه از سوی گروه تروریستی داعش بوده باشد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 552481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =