ایرنا نوشت: شاخص کل بورس روز یکشنبه با 98 واحد رشد، بار دیگر به کانال 74 هزار واحدی وارد و رقم 74 هزار و 64 واحد را در سیزدهم تیرماه 95 ثبت کردو شاخص های اصلی بازار سرمایه به جز شاخص بازار دوم در معاملات امروز افزایش داشتند.

در پایان معاملات امروز بیش از 936 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش بیش از دو هزار و 666 میلیارد ریال در 64 هزار و 977 دفعه خرید و فروش شد.

نمادهای رمپنا (مپنا)، خساپا (سایپا)، شپدیس (پتروشیمی پردیس) و بترانس (ایران ترانسفو) بیشترین تاثیر در مثبت شدن شاخص و در مقابل نمادهای کگل (معدنی و صنعتی گل گهر)، تاپیکو (سرمایه گذاری نفت و گاز تامین) و وبشهر (توسعه صنایع بهشهر) با بشترین تاثیر منفی باعث کاهش رشد شاخص شدند.

بالاترین رشد قیمت در معاملات امروز دراختیار حق تقدم رادیاتور ایران، معادن بافق، ایران تایر، توسعه معدنی و صنعتی صبانور و فیبر ایران بود، و در مقابل بیشترین کاهش قیمت نیز مربوط به حق تقدم معدنی و صنعتی چادرملو، توسعه صنایع بهشهر، سرامیک های صنعتی اردکان قند شیرین خراسان و تولیدمحور خودرو بوده است.

شاخص های اصلی بازار سرمایه غیر از شاخص بازار دوم در دادوستد های دومین روز هفته، رشد داشتند و بر این اساس شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) 35 واحد، شاخص کل (هم وزن) 13 واحد، شاخص قیمت (هم وزن)10 واحد، شاخص آزاد شناور 126 واحد و شاخص بازار دوم 166 واحد بالا رفت.

عرضه نخستین اوراق رهنی در بازار سرمایه

سه هزار میلیارد ریال از اوراق رهنی مسکن که برای نخستین بار در ایران عرضه شد، امروز در کسری از ثانیه در بازار فرابورس فروش رفت.

به گزارش فرابورس ایران، در معاملات امروز 318 میلیون ورقه بهادار در 27 هزار نوبت دادوستد شد.

براساس پذیره‌نویسی نخستین اوراق رهنی مسکن، در بازار فرابورس، ارزش معاملات امروز معادل چهار هزار و 477 میلیارد و 470 میلیون ریال شد.

همچنین شاخص کل فرابورس پس از افت و خیز چند باره با رشد دو واحدی نسبت به دیروز به رقم 779.82 واحد رسید.

بیشترین حجم معاملات امروز به داد و ستد 15 میلیون سهم «تابان هور» و بالاترین ارزش معاملات متعلق به نماد ذوب آهن اصفهان بود به طوری که ارزش آن به 28 میلیارد و 950 میلیون ریال رسید.

بازار اول شاهد مبادله 74 میلیون و 350 هزار برگ اوراق بهادار به ارزش 166 میلیارد و 210 میلیون ریال شد که طی آن بالاترین حجم معاملات به نام تابان هور به ثبت رسید .

همچنین 143 میلیون و 760 هزار اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش 354 میلیارد ریال دادوستد شد و بیشترین حجم و ارزش این بازار مربوط به بانک گردشگری بود.

پذیره ‌نویسی سه میلیون اوراق رهنی به ارزش سه هزار میلیارد ریال در بازار ابزارهای نوین مالی طی روز جاری در کسری از ثانیه انجام شد و مجموع معاملات اسناد خزانه اسلامی در این بازار به 234 میلیارد ریال رسید.

بیشترین حجم و ارزش معاملات در میان صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) را صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان ثبت کرد و حجم معاملات این صندوق امروز به سه میلیون و 580 هزار ورقه بهادار رسید.

بر اساس این گزارش، نماد شرکت‌های آهن و فولاد ارفع، سرمایه‌گذاری اقتصاد نوین و همکاران سیستم، بیشترین افزایش قیمت و نماد شرکت‌های نیرو سرمایه، بیمه کوثر و بیمه کارآفرین بالاترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

همچنین‏ اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن در روز یکشنبه در اغلب نمادها با افت قیمت روبرو و در بازه 847 تا 893 هزار ریال معامله شد.

امروز، نماد معاملاتی شرکت پتروشیمی مارون پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه و فوق العاده صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم و نماد معاملاتی شرکت آهن و فولاد ارفع پس از برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام در خصوص افزایش سرمایه بازگشایی شد.

علاوه براین در پایان معاملات هم نمادهای معاملاتی شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی و شرکت بیمه دی برای برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز سه‌شنبه متوقف شدند.

22339

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 552776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =