سخنگوی دستگاه قضا اعلام کرد مطالبات سپرده گذاران شرکت تعاونی اعتبار ثامن الحجج تا سقف 100 میلیون تومان پرداخت م شود ولی مردم همچنان در برخی شهرها علیه این شرکت تعاونی تجمع می کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با وجودی که بانک پارسیان به عنوان بانک عامل برای تسویه حساب سپرده گذاران شرکت تعاونی اعتبار ثامن الحجج ماههاست فعالیت می کند، باز هم در برخی شهرها، مردم به عملکرد این بانک و نپرداختن مطالبات خود، معترضند.
از جمله در اصفهان، دیروز طلبکاران شرکت تعاونی اعتبار ثامن الحجج دست به تجمع زدند تا مگر مسئولان برای برنامه ریزی پرداخت مطالبات آنها اقدام عاجل کنند.
دیروز غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول دستگاه قضا و سخنگوی این قوه نیز اعلام کرد تعیین تکلیف طلبکاران موسسه ثامن انجام شده است.
اژه ای در پاسخ به پرسش های مردم درباره تسویه حساب موسسه ثامن الحجج گفت: بر اساس آخرین گزارش از موسسه ثامن الحجج، 96 هزار حساب دیگر باقی مانده که تسویه حساب نشده است. البته برخی از اینها تسهیلاتی گرفته اند. مشخص شد که 96 هزار حساب باقیمانده و برای آنها برنامه ریزی شد.
معاون اول قوه قضاییه اعلام کرد: از 20 تیرماه تا سقف 100 میلیون تومان سپرده گذاریها پرداخت می شود. الباقی هم تکلیفشان مشخص شده که چقدر طلبکار و چقدر بدهکار هستند. تاکنون 2250 میلیارد تومان پرداخت شده که بیش از 900 میلیارد تومان آن از حساب موسسه قرض الحسنه بوده و الباقی را بانک مرکزی به بانک عامل پرداخت کرده تا بعدا بتواند از اموال تعاونی اعتباری ثامن استیفا کند.
او در عین حال از بدهکاران این شرکت تعاونی هم خواست اقساط تسهیلاتی را که گرفته اند به حساب شرکت تعاونی واریز نکنند چون سواستفاده می شود. اژه ای به این افراد توصیه کرد: این وجوه را به حساب بانک عامل واریز کنند. هر میزان اقساط تسهیلات از دریافت کنندگان وام دریافت شود به سپرده گذاران بازگردانده می شود.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 552993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =