مشترکان روستاهای حاشیه شهر زنجان 5 برابر مشترکان زنجانی آب مصرف می کنند.

علیرضا جزء قاسمی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان در این باره گفت: در حال حاضر تامین آب 5 روستای حاشیه ای دواسب، پایین کوه و چوره ناب، زرنان ، دیزج آباد را شرکت آب و فاضلاب استان زنجان بر عهده دارد و با توجه به متراژ بالای منازل مسکونی و وجود باغچه هادر منازل و آبیاری آن با آب شرب، میزان مصرف این مشترکان 5 برابر بیشتر از مشترکان زنجانی مصرف می کنند .
وی در ادامه به مصرف بیش از حد برخی شهر ها هم اشاره کرد و گفت: سرانه مصرف آب شرب در استان زنجان برای هر نفر در شبانه روز 197 لیتر می باشد که در این بین سرانه مصرف شهرهای چورزق 253، آببر 271و ماهنشان 306 لیتر در شبانه برای هر نفر است .
جزءقاسمی به لزوم صرفه جویی هم اشاره کرد و گفت : با توجه به بارش های اخیر در استان ، وضعیت فعلی آب در استان مناسب است اما این امر دلیل نمی شود که ماصرفه جویی نکنیم بلکه صرفه جویی در مصرف آب یا همان مدیریت مصرف باید در تمام روزها و فصل ها سرلوحه کار تمام مشترکین قرار گیرد تا با بحران و تنش آبی مواجه نشویم .
وی همچنین خاطر نشان کرد: 7 درصد از مصرف منابع آبی را، آب شرب و صنعت به خود اختصاص داده ولی شرکت های آب و فاضلاب هزینه بسیار زیادی صرف استحصال ، انتقال - پمپاژ و تصفیه آب می کنند که از این هزینه ها فقط 40 درصد آن از مشترکین دریافت می شود.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 553037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =