نماینده صومعه سرا در مجلس خواستار آن شد که وزیر اقتصاد درباره ماجرای فیش‌های حقوقی به مجلس پاسخگو باشد.

به گزارش خبرآنلاین، گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس درباره فیش‌های حقوقی و پرداخت های غیرمتعارف در دستور کار امروز مجلس بود. بعد از قرائت این گزارش توسط کاظم جلالی رییس این مرکز، برخی نمایندگان در قالب تذکر و اخطار نکاتی را درباره حواشی پیش آمده بر سر پرداخت های متعارف بیان کردند.

سیدکاظم دلخوش نماینده صومعه سرا اولین نماینده ای بود که تریبونش برای اخطار باز شد.

وی گفت: در تمام کشورهای دنیا وقتی اتفاقی می‌افتد بالاترین مقام از مردم عذرخواهی می کند یا به مجلس پاسخگو است، ما از مرکز پژوهش ها بخاطر این گزارش تشکر می کنیم، از عنایت و توجه رییس مجلس که دستور تهیه این گزارش را دادند هم تشکر می کنیم اما کافی نیست.

نماینده اصولگرای مجلس ادامه داد: یکی از مسئولان در یکی از کشورهای دنیا مردم را 27 دقیقه معطل کرده بود، 27 دقیقه در مقابل مردمش خم شد اقای وزیر اقتصاد چقدر در برابر مردم خم شد؟ چقدر به مجلس پاسخ داد؟ مگر مسئولیت این کار با وزیر نبود؟ در سال 93 در همین بیمه مرکزی آقای وزیر فردی بازنشسته را که در بخش خصوصی کار می کرد منصوب کرد و توجهی نداشت که او کارمند دولت نیست، آیا اقای وزیر قانون را بلد نبود؟

دلخوش به لاریجانی گفت: جنابعالی باید از وزیر اقتصاد بخواهید که به مجلس بیاید و پاسخ بدهد. با پرسنل و نیروی خطاکار باید برخورد شود ولی در راس همه وزیر ممکلت است که تاکنون هیچ عکس العمللی نداشته است و با او برخورد نشده است. مجلس هم تاکنون به او نگفته که شما در ین وزارتخانه چه کردید و چه کار دارید می‌کنید؟

علی لاریجانی رییس مجلس هم در پاسخ به این اخطار قانونی گفت: تا اینجا ما تلاش کردیم که گزارش اولیه به مردم ارائه شود، جزئیاتی از دلایل و راهکارهای مقابله را ارائه دادیم. از این به بعد می تواند سازوکار قانونی در کمیسیون ها طی شود و اگر لازم است وزرا به مجلس دعوت شوند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 553418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    15 0
    اگر بنا به عذر خواهی و خم شدن باشه، همه مسئولین این مملکت باید به اندازه 37 سال در برابر مردم خم بشن و عذر خواهی کنن
  • بانام A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    13 0
    اگر قرار باشه وزیر 27 دقیقه در برابر مردم خم شوند نمایندگان محترم باید تمام وقت در این حالت باشند
  • بوئين زهرا IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    0 4
    كمترين كار استعفا ء و در غير اين صورت بركناري ، اين ميتونه خواست مردم باشه
  • بی نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    2 0
    شما بهتره بروید خر همون کسی رو بچسبید که 700 میلیارد دلار رو نابود کرد می دونید این عدد معادل چند میلیون سال حقوق نا متعارف می شه؟ چرا اون سالها ساکت بودید آقای اصولگرا؟؟
  • بی نام A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    21 5
    آقای طیب نیا از همان روزی که جرات کرد و پست وزارت را قبول کرد تا حالا خم مانده. یادتان رفت در چه وضعیتی وزارت اقتصاد را تحویل گرفت؟ با تورم 40 درصدی و رشد منفی. فراموشکار نباشید.
  • مهدی A1 ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    6 5
    حالا چکار کرده مثلا برا اقتصاد ؟سیاست اقتصاد ازاد اینا کمر مردمو شکسته ....