۰ نفر
۱۵ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
تو زینت‌المجالس مایی!

یادداشت محسن حسام مظاهری، نویسنده و مولف آثار دینی

َ قَالَ الرَّسُولُ یَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هَذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا (فرقان: ۳۰)

بله خب. تو کتاب مقدس ما مسلمانان هستی و روی سر ما جا داری. قبول. اصلا هر گوشه‌ی زندگی‌مان را که نگاه کنی، تو با عزت و احترام حاضری. مگر غیر از اینست؟ سر طاقچه می‌گذاریمت که زیبایی دکور خانه‌مان باشی. سر سفره‌ی عقد می‌گذاریمت که شئونات و آداب سفره رعایت شود و برکت بیاید به زندگی‌مان. بالاسر میت می‌گذاریمت که آسان جان دهد. روی سر می‌گذاریمت در شب‌های احیا که از خدا حاجت بگیریم. سر سفره‌ی هفت‌سین می‌گذاریمت که تزیین سفره باشی و ازت عکس بگیریم بگذاریم در صفحه‌مان. وقت سفر از زیرت رد می‌شویم که سفرمان بی‌خطر باشد. به تو قسم می‌خوریم که حرف‌مان را باور کنند.

ما به تو افتخار می‌کنیم. ما با تو عکس یادگاری می‌گیریم. ما با تو لایک جمع می‌کنیم. ما با تو مسابقه می‌گذاریم و سکه و چک‌پول و آبمیوه‌گیری و سشوار برنده می‌شویم. ما با تو استخاره می‌کنیم که با چه کسی ازدواج کنیم، کدام خانه را رهن کنیم و چه مدل ماشینی‌ بخریم. ما اسم بچه‌مان را می‌گذاریم لای صفحات تو و تفأل می‌زنیم. ما اسکناس‌های عیدی را می‌گذاریم لای صفحات تو که هم تانخورده بمانند و هم متبرک شوند. ما با تو در خانه‌هامان ختم می‌گیریم که مشکلات و گره‌‌های زندگی‌مان حل ‌شود.

علاوه بر همه‌ی این‌ها ما تو را می‌خوانیم حتی. در مجلس ختم که روح مرده شاد شود و بهانه‌ی گریه‌ی حضار حاضر در مجلس که از راه‌های دور و نزدیک زینب‌بخش مجلس و محفل ما شده‌اند، فراهم شود. ما تو را می‌خوانیم در آغاز هر مجلس‌‌مان تا سخنران و مداح که در ترافیک مانده‌اند، برسند. تا وقت بگذرد و جمعیت بیشتری جمع شوند. تا جلسه رسمی شود بعد از تو و پخش سرود ملی.

ما برای تو سالی یک بار نمایشگاه برگزار می‌کنیم با انواع برنامه‌های مفرح و جذاب. از مسابقه‌های مختلف بگیر تا غرفه‌های فروش روسری و چادر و گل‌سر و سی‌دی مداحی و نرم‌افزارهای مذهبی و تا نمایشگاهی متنوع از انواع قرآن، در رنگ‌ها و نقش‌ها و وزن‌های مختلف و برای هر نوع سلیقه و کاربری. با جلد معرق، با جلد تذهیب، با چاپ اعلای چهاررنگ و کاغذ خارجی و یووی مات که مبادا دست بی‌وضو بخورد رویت. می‌بینی؟ ما اینقدر هوایت را داریم. می‌گذاریمت در جعبه‌ی خاتم، لای کیسه‌ی ترمه که گرد ننشیند رویت. ما حتی برای تو شبکه تلویزیونی و رادیو هم راه انداخته‌ایم. مسابقات بین‌المللی تلاوت و حفظ که جای خود دارد.

آخرین شاهکارمان هم رونمایی از بزرگترین قرآن طلا و نقره‌ی جهان است و کوچکترین قرآن دست‌نویس با حضور حضرت آیت‌الله. تو زینت‌المجالس مایی. تو باب الحوایج مایی. تو بنگاه کارگشایی مایی. تو اسباب کسب و کار مایی. تو حلال مشکلات مایی.

با این اوصاف، چرا هنوز باید پیامبر گلایه کند از ما که تو را مهجور گذاشته‌ایم؟ چرا باید شکایت کند به خدا؟ آخر خودت بگو باید چه کار می‌کردیم دیگر که نکردیم؟

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 553548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =