۰ نفر
۱۷ تیر ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۷

میزان نوشت: شرکت کشتیرانی هند (SCI) پس از چهار سال وقفه ماه جاری به منظور حمل یک محموله نفت برای یک پالایشگاه دولتی، سفر به ایران را ازسرمی گیرد.

این خبر ارزش سهام شرکت کشتیرانی هند را حدود ۹ درصد افزایش داد که بزرگ‌ترین افزایش درصدی برای یک شرکت کشتیرانی از سپتامبر سال ۲۰۱۵ بوده است.

شرکت کشتیرانی هند در سال ۲۰۱۲ که تحریم‌های هسته‌ای غرب علیه تهران تشدید شد و دریافت پوشش بیمه برای حمل نفت و گاز و سایر کالاها را دشوار کرد، سفر به ایران را متوقف کرد.

اما در پی امضای توافق هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی و اجرایی شدن برجام در ماه ژانویه که رفع تحریم‌های اقتصادی را به همراه داشت، P&I Clubs که معمولاً بازار نفت‌کش را بیمه می‌کند، قادر شد پوشش اتکایی مجدد را از سوی بازارهای غیر آمریکایی دریافت کند.

بی بی سینها، مدیرعامل شرکت کشتیرانی هند در مصاحبه تلفنی به رویترز گفت: سطح پوشش اتکایی اخیراً به ۱۰۰ میلیون یورو (۱۱۱.۳۰ میلیون دلار) افزایش یافته که نسبتاً بالا بوده و سطح قابل ملاحظه‌ای از حمایت را فراهم می‌کند.

شرکت کشتیرانی هند ماه جاری از یکی از نفتکش های سوئزماکس برای حمل یک محموله نفتی برای پالایشگاه دولتی هندوستان پترولیوم (HPCL) از ایران استفاده خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی هند اظهار کرد هنوز درباره اینکه کدام نفت‌کش به ایران می‌رود تصمیم گرفته نشده است.

این شرکت با HPCL، شرکت بهارات پترولیوم (BPCL) و شرکت پالایشگاه و پتروشیمی مانگلور (MRPL) برای حمل نفت از ایران قرارداد داشته است.

به گفته بی کی، نامدو مدیر پالایشگاه‌های هندوستان پترولیوم، این شرکت ماه میلادی جاری پس از سه سال که طی آن بیمه برای پالایشگاه‌های فرآوری کننده نفت ایران وجود نداشت، واردات نفت از ایران را ازسرمی گیرد.

بی کی داتا، مدیر پالایشگاه‌های بهارات پترولیوم هم تأیید کرد این شرکت قصد دارد ماه جاری یک محموله نفتی از ایران وارد کند با این‌همه از نفت‌کش ویتو که با پرچم پاناما تردد می‌کند، استفاده خواهد کرد.

واردات نفت هند از ایران در سال مالی که از اول آوریل آغاز شده است، به بالاترین میزان در هفت سال اخیر صعود خواهد کرد و پالایشگاه‌های هندی حداقل ۴۰۰ هزار بشکه در روز نفت از ایران خریداری خواهند کرد.

ایران در حال حاضر با استفاده از نفتکشهای خود عمده نفت مورد نیاز هند را تأمین می‌کند.

بعضی از پالایشگاه‌های هندی مانند نفت اسار و ریلاینس اینداستریز واردات نفت ایران با استفاده از نفتکشهای سایر کشورها را آغاز کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی هند امیدوار است برداشته شدن تحریم‌ها، تجارت میان ایران و هند را افزایش دهد. این شرکت پس از اینکه سه سال ضرر خالص متحمل شد در سال مالی ۲۰۱۵-۲۰۱۴ به سود بازگشت.

شرکت کشتیرانی هند قصد دارد با اختصاص ۱۰ میلیارد روپیه (۱۴۸.۴۲ میلیون دلار) برای هزینه سرمایه در سال مالی جاری تا مارس سال ۲۰۱۷، ناوگانش را توسعه دهد و برای این منظور قصد دارد کشتی‌های دست دوم خریداری کند تا بتواند سریع‌تر از آنها استفاده کند.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 553835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =