نامه وزیر بهداشت به رییس نظام پزشکی برای بررسی پرونده کیارستمی/ دستور زالی برای پیگیری

وزیر بهداشت در نامه ای از رییس سازمان نظام پزشکی خواست پرونده پزشکی عباس کیارستمی در تهران و پاریس را بررسی کند. همچنین رییس سازمان نظام پزشکی هم از معاون انتظامی این سازمان خواستار تهیه گزارشی درباره پرونده پزشکی مرحوم کیارستمی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، رییس کل سازمان نظام‌پزشکی طی نامه‌ای به معاون و دادستان انتظامی نظام پزشکی برای پیگیری و رسیدگی به پرونده پزشکی عباس کیارستمی دستور داد. 
در متن نامه علیرضا زالی خطاب به معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی آمده است:

«جناب آقای دکتر فتاحی

معاون محترم انتظامی

با تاثر و تاسف، درگذشت غم‌انگیز هنرمند برجسته مرحوم عباس کیارستمی از کارگردانان شناخته شده و هنرمندان مولف که با آثار فاخر خود موجب افتخار جامعه ایرانی در جهان بود، موجی از حزن و اندوه را در میان ایرانیان بویژه هنردوستان ایجاد کرد.

نظر به اهمیت بررسی پرونده پزشکی ایشان و در راستای وظایف ذاتی سازمان نظام پزشکی به جنابعالی ماموریت داده می‌شود با استفاده از تمام ظرفیت و توان کارشناسی سازمان و تشکیل تیم خبره به طور ویژه ضمن بررسی دقیق پرونده پزشکی آن مرحوم به ارائه گزارش در اسرع وقت مبادرت نمایید.»

دکتر علیرضا زالی

 

نامه وزیر بهداشت به رییس کل سازمان نظام پزشکی

همچنین وزیر بهداشت طی نامه ای از رییس کل سازمان نظام پزشکی خواست تا با توجه به درخواست خانواده مرحوم کیارستمی و جامعه هنری کشور، پرونده پزشکی این کارگردان ارجمند و نامی، در تهران و پاریس با دقت، سرعت و شفافیت بررسی و گزارش آن به وی ارائه شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛ متن نامه سیدحسن هاشمی به علیرضا زالی به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر زالی

رییس کل محترم سازمان نظام پزشکی

سلام علیکم

درگذشت هنرمند گران ‌قدر مرحوم عباس کیارستمی نه تنها جامعه هنری که مردم شریف و هنر دوست ایران را داغدار کرد. نظر به وظایف قانونی آن سازمان و درخواست خانواده آن مرحوم و جامعه هنری کشور، لازم است پرونده پزشکی این کارگردان ارجمند و نامی، در تهران و پاریس با دقت، سرعت و شفافیت بررسی و گزارش کاملی به اینجانب ارائه شود.

همچنین پس از انجام بررسی ‌های کارشناسی، ضروری است افکار عمومی را در جریان امور قرار دهید و اگر شخص یا اشخاصی قصوری در انجام وظایف داشته ‌اند، به مراجع قضایی معرفی شوند.

معاون درمان و بازرسی وزارتخانه و رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران در تمام مراحل، همراهی و همکاری لازم را به عمل خواهند آورد.

پیشاپیش از بذل توجه و دقت نظر جنابعالی سپاسگزارم.

دکتر سید حسن هاشمی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 554134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    76 28
    این فیلم ها چیه بازی میکنن تو نظام پزشکی پزشکها همه کارن و همه چیز هم بنع اونها تموم میشه
  • احسان A1 ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    23 9
    نظام پزشکی امکان نداره یک پزشک رو مقصر کنه.
  • بی نام A1 ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    19 10
    تنها چیزی کع در ایران کم اهمیت جان بیماران است و انچه که پر اهمیت جیب پزشکان است ونه غیر. و خطا های پزشکی هم الا ماشا الله
  • احسان A1 ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    13 14
    وزیر محترم فراموش نکنید روزانه هزاران نفر از مردم عادی به عللی مشابه فوت میشن چرا اونا رو پیگیری نمیکنید؟ فراموش نکنید شما باید در ابتدا وامدار و خادم ملت باشید و نه حامی افراد مشهور و چهره های مورد توجه رسانه ها و دوربین های خبری.
  • بی نام A1 ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    10 5
    به فرض که رسیدگی شد بعدش چی میشه ؟ نوش دارو بعد مرگ سهراب
  • بی نام IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    1 0
    شک نکنید که یا خود مرحوم کیارستمی محکوم میشه یا خانواده اش و حتما جریمه هم میشوند که به پزشکان محترم و کاربلد تهمت زده اند و وزیرشان هم از آنها حمایت میکند.مردم هم که هیچی حالیشون نیست.
  • بی نام AT ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    مردم بهترین قضاوت رو خواهند کرد لطفا صادقانه عمل کنید
  • سید اکبر رضوی A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    1 0
    من شخصا" از تک تک پزشکان کشورم قدردانی می کنم . خدا را شکر بیماران را تحویل می گیرند. فکر می کنم جامعه پزشکی و سایر حرف ها در زمینه معالجه بی کم و کاستی کار می کنند و متحد برای بیمارانشان هستند. البته کوتاهی هم است لیکن نادر است. ایکاش دکتر ها می گفتند به مرحوم کیارستمی که خارج نمی رفت مثل مهندس بازرگان که اطباء خودمان گفته بودند همین که از هواپیما در خارج پیاده می شی می میری براساس شنیده ها. واقعا" پزشکان ما هیچ چیزی از خارجی ها کم ندارند. من خودم و پدر خانم خودم با سن بالا 90 درصد باید می مرد اما توانستند عمل کنند و الان وضعیتش عالی معالجه شدیم. البته پزشک هم انسان و خطایی هم از او سر می زند.
  • بی نام A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    3 3
    همین که خود پزشک بیاید اشتباه خود را قبول کند کافی است.
  • ماهرخ A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
    2 0
    دكتر احمد مير در بيمارستان جم كار مي كند.كيارستمي از بيماران ايشان بود و عمل به دست دكتر مير در همان بيمارستان كه دكتر احمد مير از سهامداران اصلي آنجاست انجام شده .روح خالص و لطيف عباس كيارستمي شاد باد.