شهرداری تهران اعلام کرده بخشی از سود وام نوسازی واحدهایی که در بافت فرسوده مرکز شهر گرفته می شود را خواهد پرداخت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مشکلات مردم در بافتهای فرسوده، محلاتی با خانه های قدیمی، کوچه های باریک و واحدهای کوچک مسکونی، کم نیستند. شهرداری تهران اعلام کرده با اعمال تسهیلات جدید برای ساخت و ساز، نوسازی بافت های فرسوده املاک در منطقه 10 رونق بیشتری می گیرد.
شهرداری منطقه 10 در این امر پیشگاه شده و عباس بابازاده شهردار این منطقه ضمن تاکید بر وجود بیشترین سطح بافت‌های فرسوده پایتخت در منطقه توجه ویژه مدیران و برنامه ریزی برای نوسازی آن را خواست کرد و گفت: بر اساس سیاست های اخیر مدیریت شهری مبنی بر اصلاح بافت های فرسوده و ارتقاء سطح خدمت رسانی به شهروندان و با توجه به امتیازات پیش بینی شده و ارائه بسته تشویقی در سطح منطقه گام های اساسی در جهت بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده برداشته شده است.
او ارائه تسهیلات ویژه به مالکان بافت های فرسوده را از گامهای موثر برای مشارکت تمام شهروندان نسبت به نوسازی املاک فرسوده برشمرد و گفت: در خصوص رفع مشکلات بافت فرسوده از طریق ارائه تسهیلات بسته تشویقی به همه مناطق در بخشهای مختلف از جمله تخفیف عوارض و اعطای وام توسط بانک های عامل، بستر مناسبی برای نوسازی املاک از طریق مالکان فراهم آمده است.
شهردار منطقه با اشاره به تسهیلات ارائه شده یادآور شد: در این منطقه با توجه به تراکم بسیار بالای جمعیت در بخش عوارض علاوه بر اعمال تخفیفات مناسب، مساعدت های خوبی برای دریافت وام صورت گرفته است که در صورت رعایت قوانین و ضوابط شهرسازی قسمتی از سود بانکی را شهرداری تقبل خواهد کرد.
بابازاده یادآور شد: در بسته های جدید تشویقی تخفیفات و تسهیلات اعطایی، که از ابتدای تیر ماه سال جاری اجرایی شده است عوارض در بافت فرسوده به شدت کاهش می یابد و این شوک بزرگی برای نوسازی بافت های فرسوده خواهد بود.
مهدی صفدری معاون شهرسازی و معماری منطقه نیز در ادامه یادآور شد: منطقه با راهبری مناسب تسهیلات ارائه شده در سال 94 حایز رتبه اول شهر تهران در مقوله نوسازی بافت های فرسوده، تجمیع املاک و ارائه تخفیفات شده است. همچنین با تلاش در راستای کاهش زمان صدور پروانه، حل و فصل موضوعات شهرسازی و تخلفات در داخل منطقه، نظارت بر دفاتر خدمات الکترونیک و تسهیل در ارتباط مستقیم شهروندان با حضور در این دفاتر و نواحی ،تفویض اختیارات به نواحی و روسای شهرسازی و تلاش و اهتمام بیشتر در خصوص اطلاع رسانی و اعلام تسهیلات تشویقی به ساکنین بافت های فرسوده منطقه این امر به خوبی محقق شده است .
او یادآور شد: شهروندان ساکن در بافت های فرسوده می توانند با مراجعه به معاونت شهرسازی و یا دفاتر نوسازی نسبت به ساخت و ساز ملک های فرسوده خود اقدام کنند و ضمن استفاده از تسهیلات ارائه شده در احیای بافت فرسوده و افزایش خدمات رسانی ، در این امر به مدیریت شهری یاری رسانند.

 

46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 554653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    1 0
    درخواست پروانه ساختمان كرديم صورتحساب صادره 30 ميليون تومان بود كه از اين مبلغ 23 ميليون بعنوان هزينه متفرقه قيد شده است
  • بدون نام ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    2 0
    الان ما اين همه بابت نوسازي خرج مي كنيم خداي ناكرده زلزله بياد نتيجه اش رو خواهيم ديد يا مثل فيشهاي حقوقي خواهد شد