نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد علاقه پسرها و دخترها به اسباب بازی های خاص از سنین بسیار پایین آغاز می شود.

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد پسرها بیش تر به سمت ماشین‌های اسباب‌بازی متمایل هستند ، در حالی که دخترها از اولین لحظه‌های به راه افتادن عروسک‌ها را برای بازی کردن ترجیح می‌دهند.
برای بررسی این موضوع محققان دانشگاه سیتی انواع گوناگونی از اسباب‌بازی‌ها را در فاصله یک متری 90 کودک بین 9 تا 36 ماهه قرار دادند.آن‌ها سعی داشتند بفهمند هر کودک با توجه به جنسیت خود چه اسباب‌بازی‌هایی را برای بازی کردن انتخاب کرده و چه میزان برای هر اسباب‌بازی زمان صرف می‌کند.
بعد از انجام این مطالعه ، محققان متوجه شدند پسرها بیش‌تر علاقه مند به بازی کردن با ماشین و توپ هستند و دخترها زمان بیش‌تری را با بازی کردن با عروسک‌ها سپری می‌کنند.
محققان معتقدند این تحقیقات نشان می‌دهد از همان ابتدا یک تمایل غریزی بین دختران و پسران برای بازی کردن با اسباب‌بازی‌های مختص به جنسیت خودشان وجود دارد.
این محققان نتایج مطالعات خود را در کنفرانس سالانه جامعه روانشناسی بریتانیا که روز جمعه گذشته برگزار شد ارائه کردند.
سارا آمالی یکی از محققان در این باره گفت : خیلی واضح بود که حتی کوچک‌ترین بچه‌ها هم به سمت اسباب‌بازی‌ها و رنگ‌هایی می‌رفتند که با جنسیت آن‌ها سازگاری بیش‌تری دارد.پسرها مستقیما به سمت توپ و ماشین‌های سیاه‌ رنگ حرکت می‌کردند و دخترها به دنبال خرس‌های عروسکی و دیگر عروسک‌ها بودند.
این تیم تحقیقاتی معتقد است این برای اولین بار است که مطالعاتی انجام می‌شود تا تفاوت پسرها و دخترها در انتخاب اسباب‌بازی‌ را در سنین کم‌تر از 18 ماه نشان می‌دهد.
دکتر برندا تاد در این باره گفت : این موضوع که کودکان در سنین بسیار پایین اسباب بازی‌های مورد علاقه خود را انتخاب می‌کنند و تفاوت‌ها از روزها و ماه های اول زندگی آغاز می‌شود بسیار ما را شگفت زده کرد.
این تحقیقات اثبات می‌کند که از همان ابتدای تولد تمایل غریزی در بین کودکان دختر و پسر برای انتخاب عروسک‌های مورد علاقه شان وجود دارد.
بی بی سی ، 16 آوریل

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 55470

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =