دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری از احتمال حمایت اصولگرایان از کاندیداتوری حسن روحانی برای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین،‌ محمدرضا باهنر در نشست خبری خود که در محل خبرآنلاین برگزار شد،‌ درباره احتمال یک دوره ای شدن ریاست جمهوری روحانی اظهار کرد: حداقل دو رئیس جمهور قبل از آقای روحانی در دوره دوم بیش از دوره اول رای آوردند. اما اگر قرار باشد که روحانی دوره بعد کمتر رای بیاورد،‌ چون آرای او لب مرزی بوده؛ یعنی باخت. دولت یازدهم لابد می داند لازمه این امر  آن است که مسئله رکود را دست کم در افکار عمومی حل کند.

وی ادامه داد: توقع نداریم یک ساله انقلاب شود اما باید در افکار عمومی روزنه های امیدی برای حل رکود ایجاد شود. آن هم نه با سخنرانی و مذاکره،‌ بلکه باید احساس شود. بعضی پارامترها با احساس‌شان فرق دارد. مثلا امنیت و احساس امنیت با هم فرق دارد. دولت ها باید هر دو را حل کنند. چند روز پیش مزاح کردم و گفتم دولت از رکود عبور کرده وقتش است ملت هم عبور کند. من فکر می کنم دولت انشاءالله می تواند این کار را بکند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره جدید بودن اکثریت نمایندگان مجلس اظهار کرد: به عنوان کسی که هفت دوره مجلس بودم به صورت کلی بگویم که دوره نمایندگی هرچه تکرار شود برای یک نفر مفیدتر است و علت آن تجربه است. نمایندگی شغلی است که تا کسی این شغل را نداشته باشد و 6 ماه از آن نگذشته باشد نمی فهمد یعنی چه. برای همین است که برخی بعد هفت ماه از نماینده شدنشان پشیمان می شوند. آنها فکر می کردند می توانند بروند و تحول ایجاد کنند اما وقتی می روند می بینند نمی توانند.

وی ادامه داد: متاسفانه به طور متوسط دوسوم نماینده‌ها در دوره های مختلف عوض می شوند و در دوره‌ای مثل مجلس دهم سه چهارم عوض شده اند. من این را مفید نمی دانم و مجلس دهم نیز این مشکل را دارد،‌ اما این مجلس ظرفیت یک مجلس کارآمد را دارد. من هم وظیفه خود می دانم مجلس را کمک کنم تا به دولت کمک شود و مطالبات مردم برآورده شود.

وی با بیان اینکه خودم را رقیب اصلاح طلب ها نمی دانم و اکنون زمانی است که باید رقابت ها تبدیل به رفاقت ها شود، اظهار کرد: برخی می پرسند برای انتخابات ریاست جمهوری چه می کنید؟ من می گویم هنوز زود است. باید تا اسفند کار کرد و اسفند ماه به این موضوع ورود کرد.

باهنر در پاسخ به سوال دیگری درباره سخنان جوانفکر مبنی بر عبور از روحانی اظهار کرد:‌آقای جوانفکر که خیلی وقت است از آقای روحانی عبور کرده بودند. اصلا به آقای روحانی نرسیده بودند که عبور کنند. اما اگر توصیه ایشان به اصلاح طلب هاست، بحث فرق می کند.

وی ادامه داد: الان فضا انتخاباتی نیست. از رسانه ها هم می خواهم فضا را انتخاباتی نکنند. هنوز 14 ماه از دولت مانده و باید مشکلات را حل کرد اما زمان انتخابات می رویم و رقابت می کنیم. از طرف جامعه مهندسین و جبهه پیروان خط امام و رهبری می گویم اما از دی ماه به بعد موضوع را بررسی می کنیم.

وی درباره احتمال حمایت اصولگرایان از روحانی اظهار کرد: ما برای اینکه از اقای روحانی حمایت کنیم یا خیر، شرط مهمی داریم. باید ببینیم در ماه های آتی عملکرد دولت چگونه است.

باهنر در پاسخ به این سوال که کمال سجادی، سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری که گفته بود تاکنون 30گزینه برای ریاست جمهوری را بررسی کرده اند، پس چطور می گوید که این جبهه تا اسفند ماه وارد بحث نمی شود،‌ اظهار کرد:‌ این مسائل با هم مغایرت ندارد. ممکن است 30 نفر در لیست باشند و آقای روحانی یکی از آن 30 نفر است. اینکه می گوییم تا چند ماه دیگر گزینه ای معرفی نمی کنیم معنایش این نیست که اوضاع را رصد نمی کنیم. بلکه ما هر روز بحث کرده و موضوعات را رصد می کنیم اما تصمیم نهایی اینکه از چه کسی حمایت می کنیم را آن زمان می گیریم.

باهنر سوالی درباره اینکه آیا احمدی نژاد نیز در لیست 30 نفره آنها حضور دارد،‌ را به صورت سوالی پاسخ داد: آقای احمدی نژاد مگر می خواهد کاندیدا شود؟

او در پاسخ به اینکه آیا منظورش احتمال ردصلاحیت احمدی نژاد است، بیان کرد: تایید صلاحیت کار حاکمیتی است و اصلا کار حزبی نیست. ما نباید دخالت کنیم. اگر حزبی بخواهد رقبایش بر اساس صلاحیت نگرفتن رقبایش کار کند،‌ ضعیف است. من درباره ردصلاحیت هیچکس نمی توانم صحبت کنم.

باهنر ادامه داد: ما رقابت هایمان را بر مبنای صلاحیت ها تعیین نمی کنیم. بلکه طوری کاندیدا معرفی می کنیم که رای بیاورد.

نایب رئیس پیشین مجلس درباره تشکیل فراکسیون سوم در مجلس نیز اظهار کرد: عده ای در مجلس مردد هستند. ممکن است در برخی موارد به اصلاح طلب ها و در برخی موارد به اصولگراها نزدیک باشند و برای همین می خواهند فراکسیون سومی تشکیل دهند اما توصیه من این است که مجلس دهم دو فراکسیونی باشد.

وی ادامه داد: در کل مجالسی که سه فراکسیونی هستند اگر یک فراکسیون اکثریت مطلق را داشته باشد، مشکلی نیست اما اگر هیچکدام اکثریت نباشد،‌ فراکسیون سوم تعیین کننده می شوند. بنابراین خیلی وقت نماینده ها صرف مذاکرات می شود. نقد من به لحاظ فنی است.
29213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 555058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نیما A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
    24 3
    جناب روحانی به حمایت امثال شما نیاز نداره شما همون قبله خودتو بچسب سنگین تری.
  • بي نام ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
    50 9
    اقاي با هنر اگر دوره قبل سكوت نميكرديد جلوي فساد هاي دولت رو ميگرفتيد الان مردم و دولت با مشكلات مواجه نبودن كه شما شرط بذاريد
  • بی نام A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
    44 2
    اخساس نمی کنید این باهنر یه ذره متوهم شده؟ ماندن طولانی مدت در نمایندگی مجلس به شدت خودشیفته اش کرده و فکر می کنه فقط خودشه که می تونه گره باز کنه. همین مجلس به قول شما کم تجربه کارهای بسیار مفیدی برای ملت انجام خواهد داد. شما با تجربه ها که کاری برای ملت نکردید. شما فقط دارو دسته در مجلس درست کردید. کدام تحول را به وجود اوردی باهنر؟ چه گلی به سر مملکت زدی باهنر؟ چرا مملکت را از لحاظ اقتصادی به روز سیاه نشاندی باهنر؟ مگه تو با تجربه نبودی باهنر؟
  • مصطفی US ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
    43 10
    عملکرد اقای روحانی هرچه باشد قطعا از عملکرد احمدی نژادکه شما باتمام قوا از اوحمایت کردید بهتر است این اقای جوری در مئرد روحانی حرف می زند انگار در جمع بیماران الزایمری صحبت می کند "چون آرای او لب مرزی بوده؛ یعنی باخت" شما اگر می توانستی در انتخابات اخیر مجلس کاندید می شدی تارکود اقای کوچک زاده را به خود اختصاص میدادی سحنان جناب باهنر از اعتمادبه نفس گذشته وتبدیل به اعتماد به سقف شده
  • بی نام IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
    44 2
    میشه لطفا از آقای روحانی شما و دوستانتون حمایت نفرمایید. ؟ لطف بزرگی میکنید.
  • علی IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
    34 5
    همان احمدی نژاد را که کشف کردید و به رغم مخالفت وزیر اطلاعات وقت او را برای دستگرمی به شهرداری فرستادید کفایت می کند. دیگر بس است و بیش از این ملت را آزار ندهید.
  • بی نام IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
    26 1
    اتفاقا اگه شما حمایت کنید قطعا رای نخواهد اورد .شاید حمایت ایشون از جانب شما ترفندتان باشد تا شاید با ریزش ارای روحانی دوست شما رای بیاورد
  • بی نام A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
    2 23
    این بار صحبت های باهنر نسبت به قبل سنجیده تر است ولی امیدوارم باز بادبانی نکرده باشند
  • سقراط IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
    10 24
    خواهش میکنم این سوال را در معرض افکار عمومی قرار دهید. "اگر بزرگانی چون آقای با هنر در این کشور نبودند اوضاع ما امروز چگونه می بود؟"
  • بی نام A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
    29 2
    بخواب
  • بی نام IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
    18 0
    آقای باهنر شما به عنوان راس حلقه علم و صنعت و دایی هاشمی ثمره، نقش فراوانی در روی کار آمدن احمدی نژاد داشتید. لطفا" طفره نروید.
  • بی نام PT ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
    12 2
    لطفا جنابعالي حمايت نكن ... سنگين تري ...
  • سید محمد A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
    9 1
    اصولگریان حالا می گویند برای حمایت از روحانی یک شرط مهم داریم ولی تا زمان انتخابات صدتا شرط تعیین خواهد کرد.
  • محمد IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
    7 1
    شما و گروهکتان در حدی نیستید که برای رءیس جمهور شرط تعیین کنید .ملت ایران دوباره گول باند بازی و عوامفریبی افراطیون را نخواهند خورد . تاریخ مصرف شماها تمام شده است بگذارید ملت در آرامش زندگی کند
  • بی نام IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
    3 15
    اقتصاد در حال پسرفته اقای روحانی هم هیچ کاری نکرد همش وعده دروغ... ولی اگر رقابت بین احمدی رو حانی باشه باید بین بد...بدتر بد رو انتخاب کرد
    • بی نام A1 ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
      1 3
      انسان عاقل با توجه به جمع شرایط صحبت می کنه حالا حسن روحانی را تو ذهنت بردار تصور کن جلیلی سال 92 رئیس جمهور شده بود و اون وقت قضاوت کن که پسرفت داشتیم یا پیشرفت فکر کنم کار چندان سختی نباشه
  • مهدی IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
    13 2
    کسی شرط می گذارد که بین مردم، پایگاه قابل اعتنایی داشته باشد، نه کسی مثل آقای باهنر که جرات نکرد حتی در تهران کاندید شود، چون می دانست رای نمی آورد. اصولگرایان هم نمی توانند برای حمایت از آقای روحانی شرط بگذارند، چون طرفدارانشان، قطعا کمتر از آقای روحانی و حامیان ایشان است؛ از دیگر سو، آقای روحانی، نیازی به حمایت از اصولگرایان ندارد. اصول گرایان اگر پایگاه قابل توجهی داشتند، انتخابات تهران را 30 بر هیچ نمی باختند.
  • ایرانی ولایی A1 ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
    10 10
    چرا همه از کاندیداتوری احمدی نژاد اینقدر واهمه دارند...
    • نیما A1 ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
      5 3
      اتفاقا کسی واهمه ای نداره. شخصا به شدت خواهان کاندید شدنش هستم تا برای همیشه مساله این شخص حل بشه. کاندید شدن احمدی نژاد همانا خیط و رسوا شدنش همانا. میگی نه بسم ا...
  • بی نام A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
    6 1
    اقای باهنرکاش شما وامثال شماها دست از سر این مردم بر میداشتین چون لطف شما مایه دردسر ه
  • محمد IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
    2 0
    شمادلواپس نباش . مردم ایران قیم نمی خواهند