باسابقه ترین حقوقدان شورای نگهبان می‌گوید: اعتقاد من این است که شورای نگهبان نهاد بالای سر مجلس نیست و نهادی است که مصوبات مجلس را بر اساس قانون و شرع تایید می کند.

به گزارش خبرآنلاین انتخاب سه حقوقدان شورای نگهبان دستور کار اصلی امروز مجلس شورای اسلامی است. محمدعلیزاده باسابقه ترین فرد معرفی شده از سوی رییس قوه قضاییه است.

علیزاده در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ضمن معرفی خود به نمایندگان گفت: بنده جایگاه نمایندگان و مجلس را بالا و رفیع می دانم و اعتقاد قلبی و حقوقی بنده این است که همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند مجلس در راس امور است.
وی افزود: بنده تقریبا عضوی از شورای نگهبان هستم که اغلب نمایندگان به خصوص نمایندگان سابق من را می شناسند. همواره تلاش کرده‌ام ارتباط شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی در حد امکان حفظ و تقویت شود البته نواقصی وجود دارد که با درایت رئیس و نمایندگان مجلس باید این نواقص رفع شود.

این کاندیدای حقوق‌دان شورای نگهبان با تاکید براینکه ارتباط نزدیک بین شورای نگهبان و قوه مقننه از اعتقادات راسخم است، گفت: مرتبط در جلسات کمیسیون‌ها حضور یافته‌ام و سعی کرده‌ام نظرات نمایندگان و کمیسیون‌ها را در شورای نگهبان تامین کنم و از سویی دیگر نظرات و دیدگاههای شورای نگهبان را در مجلس مطرح کنم.

علیزاده خاطر نشان کرد:‌اگر به بنده رای دهید بار بزرگی را بر دوشم گذاشته‌اید و تلاش خواهم کرد بیش از گذشته در جهت همراهی مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان قدم بردارم.

این حقوقدان فعلی شورای نگهبان گفت: ‌شورای نگهبان ضامن سلامت حقوقی و شرعی مصوبات مجلس است و این شورا یک نهاد ناظر بر مجلس نیست.

احمد بیگی حبیب‌آبادی: شورای نگهبان نباید از هیچ قدرتی تاثیر بپذیرد

احمد بیگی حبیب‌آبادی دیگر کاندیدای معرفی شده برای حقوقدانی شورای نگهبان بود که پشت تریبون رفت.

وی بعد از تشریح سوابق خود به نمایندگان گفت: اگر چه در نظام قضایی کشور شورای نگهبان به عنوان دادگاه تلقی نشده است، اما به نوعی پاسداری از احکام اسلام و قانون اساسی را بر عهده دارد که این مساله اهمیت جایگاه این شورا را نشان می‌دهد. بنده در صورت انتخاب به عنوان عضو حقوق‌دان شورای نگهبان همه تلاشم را به کار خواهم بست تا قضاوت‌ها و تلاش‌هایم بر اساس قانون و ارزشهای الهی و اخلاقی باشد.

وی تصریح کرد: ‌با توجه به تجربیات علمی و عملی و سوابق قضایی و کیفری‌ام امیدوارم با اعتماد مجلس نقش موثری در بررسی و تنقیح قوانین در جهت رفع مشکلات کشور بردارم.

بیگی حبیب‌آبادی از شورای نگهبان خواست تا در کمال قوت و قدرت وظایف خود را اجرا کند و از هیچ قدرتی تاثیر نپذیرد و تنها متکی بر ملاحظات کشور گام بردارد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 555729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =