یش از 750 هزار راس دام استان چهارمحال وبختیاری  علیه تب برفکی واکسینه شدند

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان گفت با به پایان رسیدن طرح رایگان واکسیناسیون عمومی تب برفکی در جمعیت دامی استان که از 25 اردیبهشت آغاز شده بود تعداد 757 هزار و 280 راس دام علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان ، دکتر حسینعلی سلطانی  افزود : در طرح رایگان واکسیناسیون عمومی تب برفکی که با توان بخش دولتی در قالب 10 اکیپ واکسیناسیون در شهرستان های استان از اردیبهشت ماه آغاز شده بود تعداد 59 هزار و 334 راس دام سنگین ( گاو و گوساله ) که با واکسن وتال ترکیه و 697 هزار و 946 راس دام سبک ( گوسفند و بز ) با واکسن دی والان شرکت واکسن و سرم سازی رازی واکسینه شدند.
دکتر سلطانی در ادامه اظهار داشت با توجه به اینکه از ابتدای امسال تعداد 315 راس تلفات بیماری در انواع دام ها مشاهده شده بود لذا با واکسیناسیون به موقع و اقدامات صورت گرفته، این اداره کل توانسته بیماری تب برفکی را مهار کند.
وی گفت: اکیپ های بررسی در شهرستان ها به صورت فعال روزانه موارد بیماری را بررسی نموده و خوشبختانه در 3 هفته اخیر هیچ گونه موردی از رخداد بیماری تب برفکی در استان مشاهده و گزارش نشده است.
دکتر سلطانی در پایان از دامداران خواست بدون هماهنگی با دامپزشکی از هرگونه نقل و انتقال دام خودداری نمایند تا خود و دام هایشان به بیماری های واگیرمبتلا نشوند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 555867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =