مرکز تحقیقات مخابرات ایران با هدف ایجاد یک محفل برجسته علمی و محیطی جهت تبادل نظر علمی و فنی و ارائه آخرین یافتههای علمی و پژوهشی توسط پژوهشگران، دانشگاهیان، فعالان صنعت در زمینه امنیت سامانه‌های هوشمند همراه اولین همایش خود را برگزار کرد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل ازمركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت ارتباطات و فناروي اطلاعات، دكتر محمد خوانساري رييس پ‍‍ژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات (مركز تحقيقات مخابرات ايران) در اين همايش با تاكيد بر نقش اين پ‍‍‍ژوهشگاه در آگاهي رساني به جامعه ي فعال حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت:برگزاري چنين همايش هايي كمك مي كند فضاي چالشي موجود در اين حوزه به صورت تخصصي تر بررسي شده و شفاف سازي صورت گيرد.

رييس پ‍‍ژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به همكاري نزديك سازمان فناوري اطلاعات ايران و پ‍ژوهشگاه ارتباطات در برگزاري اين همايش اظهار داشت: پرو‍ژه طراحي و تدوين الزامات سامانه هاي هوشمند در اين پژوهشگاه در حال انجام است.

وي با بيان اين كه زيست بوم سامانه هاي هوشمند همراه در چهار بخش كاربران، توليد كنندگان و توزيع كنندگان برنامه هاي تلفن همراه ، برنامه نويسان و سازمان ها قابل بررسي است، گفت: الزامات امنيتي در اين چهار فصل بايد تحليل شود و كارهاي خوبي در اين زمنيه انجام شده است كه در كارگاههايي كه روز گذشته با حضور 300 نفر از كارشناسان برگزار شد، دستاورد هاي اين پروژه اعلام گرديد.

دكتر خوانساري با اشاره به استفاده بيش از 50 درصد از كابران از گوشي هاي هوشمند ادامه داد: اين حجم زياد از كاربران مي طلبد الزامات امنيتي در هر چهار سطح اشاره شده مورد توجه قرار گيرد.

وي با بيان اين كه محيط پردازشي و ارائه محتوا در حال تغيير است خاطر نشان كرد: با توجه به اين كه در شرايط جاري اين تغييرات مي تواند مشكلاتي در سطح فرد ، سازمان و حتي ملي به وجود آورد دستاورد هاي امروز مي تواند به شفاف كردن دغدغه هاي امنيتي در چهار زيست بوم سامانه هاي هوشمند همراه بينجامد.

دكتر خوانساري با تاكيد بر حمايت از توليد ابزار هاي مناسب در تمامي سطوح افزود: بايد دانشگاهها، دستگاهها و سازمان هاي مرتبط تمامي موارد را جهت پاسخگويي به مسايل امنيتي در سامانه هاي هوشمند همراه دنبال كنند.

وي با تقدير از حضور پ‍ژوهشگران و كارشناسان داخلي و ديگر سازمان ها ابراز اميدواري كرد: اين همايش از نظر علمي و عملي براي تمامي شركت كنندگان مثمر ثمر بوده و از فرصت به وجود آمده نهايت استفاده را بكنند.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 555888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =