قائم مقام ریاست سازمان بهزیستی کشور در امور مشارکت های مردمی گفت: خیرین در سال گذشته پنج هزار میلیارد ریال به بهزیستی کمک کردند که این رقم حدود یک سوم بودجه این سازمان است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ حجت الاسلام عبدالرحیم شهسواری، قائم مقام سازمان بهزیستی کشور که در نشست خبری با اصحاب رسانه های همدان سخن می گفت با بیان اینکه سهم مشارکت های مردمی در سازمان بهزیستی در سال 94 نسبت به سال 93 حدود چهار درصد رشد داشته است افزود: این کمک ها به صورت نقدی، غیر نقدی و خدمات به سازمان بهزیستی ارایه شده است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 900 میلیارد ریال زکات فطره در سازمان بهزیستی کشور جمع آوری شد که امسال این رقم 10 الی 15 درصد افزایش خواهد داشت.

حجت الاسلام شهسواری تصریح کرد: بهزیستی استان همدان سال گذشته در مشارکت مردمی و جمع آوری زکات فطره رتبه اول را در سطح کشور داشته است .

قائم مقام ریاست سازمان بهزیستی در امور مشارکت های مردمی اضافه کرد: در کشور بیش از چهار هزار موسسه خیریه با مجوز سازمان بهزیستی فعال هستند که بر عملکرد آنها از سوی مسئولان بهزیستی نظارت و به تخلفات آنها رسیدگی می شود.

حجت الاسلام شهسواری تاکید کرد: باید با اعتماد به مردم و برون سپاری خدمات، مردم را در تحقق اهداف سازمانی دخیل کنیم که این مهم با فعالیت بیش از چهارهزار موسسه خیریه تحت نظارت سازمان تحقق یافته و ضروری است تا این مراکز گسترش یابند.

وی گفت: سازمان بهزیستی با 22 هزار نفر پرسنل و انجام 153 عنوان فعالیت رسالت اصلی خود که ساماندهی مشکلات و مسائل اجتماعی است را پیگیری می کند.

وی حوزه های پیشگیری، اجتماعی و جذب مشارکت های مردمی را سه حوزه اصلی فعالیت های بهزیستی عنوان کرد و گفت: سیاست دولت واگذاری کار به تشکل ها و سازمان های مردم نهاد است که در این راستا سازمان بهزیستی 90 درصد کارها را به تشکل ها واگذار کرده است.

شهسواری با بیان اینکه 32 هزار مرکز، موسسه و تشکیلات مردم نهاد در سطح کشور فعال است گفت: دولت باید کارها را به مردم بسپارد و تنها بخش سیاستگذاری و نظارت را عهده گیرد.

وی از بازنگری دستورالعمل ها در بخش صدور مجوز در سازمان بهزیستی خبر داد و گفت: باید صدور مجوز در اسرع وقت و با حذف فرایندهای اضافی انجام گیرد به طوریکه مدت زمان انظار متقاضیان برای دریافت استعلام ها به حداقل برسد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 556075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =