حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی در دو ماهه اول امسال به ترتیب نسبت به دوره مشابه سال قبل حدود ۲۸.۵و ۲۴.۷ درصد رشد داشته و نسبت خسارت (حاصل تقسیم خسارت پرداختی به حق‌بیمه تولیدی) در این مدت ۶۱.۱ درصد بوده‌است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، طی دو ماهه اول سال ۱۳۹۵ در مجموع بابت صدور بيمه‌نامه ها به منظور پوشش ريسك‌های مختلف در كشور، حدود ۳۱.۵ هزار ميليارد ريال حق بيمه توليد و ۱۹.۲هزار ميليارد ريال خسارت به بيمه گذاران پرداخت شده‌ است.

مديركل دفتر برنامه ريزي بيمه مركزي علاوه بر این آمار در پنل تخصصي فرصت هاي سرمايه گذاري خارجي در بازار بيمه كشور گفت: " بازار بيمه كشور متشكل از ۳۰ شركت بيمه است كه از لحاظ دسته بندي ۲۹ شركت غيردولتي و يك شركت دولتي (بيمه ايران) است كه از ميان آنها ۲۶ شركت به صورت مختلط (بيمه هاي زندگي و غيرزندگي) و ۲ شركت بيمه اتكايي و ۲ شركت بيمه متقابل p&I داريم كه ريسك هاي خاصي را بيمه مي كنند".

نمن الحسینی ادامه داد: "تا پايان سال ۹۴ حجم حق بيمه هاي توليدي در بازار بيمه كشور ۲۲۰۰۰ ميليارد تومان با رشد اسمي ده درصدي در حق بيمه ها  بوده است. وي افزود، بالغ بر ۵۰ ميليون فقره بيمه نامه در كشور صادر شده و رتبه ايران از لحاظ توليد حق بيمه در جهان ۴۵ است و ايران حدود ۲ دهم درصد از سهم جهاني را در اختيار دارد و تقريبا ۲ درصد ضريب نفوذ دارد".

مديركل دفتر برنامه ريزي بيمه مركزي، به قانون تاسيس و سرمايه اوليه تاسيس شركت بيمه در كشور، طبق مصوبه هيات وزيران اشاره كرد و افزود: "از لحاظ قوانين و مقررات اشكال متنوعي براي سرمايه گذاري خارجي در بازار بيمه كشور وجود دارد كه شامل مشاركت شركت داخلي با خارجي است به نوعي كه شركت هاي بيمه داخلي مي توانند سرمايه گذار خارجي داشته باشند و سرمايه گذاران خارجي مي توانند تا ۲۰ درصد سهام موسسه بيمه خصوصي داخلي فعال را با مجوز بيمه مركزي و تا ۴۹ درصد شركت بيمه داخلي را با مجوز هيات وزيران در اختيار داشته باشند".

22339

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 556271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
    0 0
    دزدای کثیف