سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن توصیه به پرهیز از توسل به خشونت در ترکیه از دولت منتخب مردم این کشور حمایت می کند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی روز شنبه درمورد بحران سیاسی ایجاد شده در ترکیه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با دقت و حساسیت بالا تحولات در کشور همسایه خود را دنبال می کند.

وی با یادآوری سه بار تماس تلفنی محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با همتای ترک خود از شروع بحران در نیمه شب گذشته تا ظهر امروز تصریح کرد: ما عمیقا نگران ثبات، امنیت، وحدت، مردم سالاری و حاکمیت قانون در ترکیه هستیم.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن توصیه به پرهیز از توسل به خشونت از دولت منتخب مردم ترکیه حمایت می کند.
قاسمی یادآور شد:برای جمهوری اسلامی ایران ترکیه ای با ثبات، امن و مردم سالار اولویت دارد و امیدوار است ثبات و آرامش کامل هر چه سریع تر به کشور دوست و همسایه ما بازگردد.
به گزارش ایرنا، گروهی از نظامیان ترکیه شب گذشته اقدام به کودتا کردند که این کودتا به شکست انجامید و دولت این کشور کنترل ترکیه را در دست گرفت.
تاکنون حدود 90 نفر از مردم در جریان این تحولات کشته و بیش از یک هزار نفر زخمی شده اند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 556904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    14 3
    ولی مطمن باشید اگر در ایران این کودتااتفاق افتاده بود ترکیه اینطور حرف نمی زد
    • مجید IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
      7 0
      هموطن گرامی شما مطمین باش اگر کودتا ساختگی هم در ترکیه پیروز میشد دولت ما هم نظر فعلی را نمیداشت چون برای ما هم منافع خودمان مهم است نه روی کار ماندن اردوغان یا سرنگونیش