۰ نفر
۲۷ تیر ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۶
همدان برای سرمایه گذاری ایده آل است

معاون سرمایه گذاری سازمان سرمایه گذاری و کمک و های اقتصادی و فنی ایران گفت: مسافت کوتاه همدان به تهران، این استان را بهترین نقطه مستعد برای سرمایه گذاری کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ محمد مهدی دالوند، در کارگاه آموزشی آشناسازی کارشناسان اقتصادی با شیوه های تامین مالی و چگونگی معرفی فرصت های سرمایه گذاری در همدان گفت: یکی از مزیت های استان همدان نزدیک بودن آن به تهران از نظر مسافتی است و با توجه به اینکه بیشتر سرمایه گذاران تمایل به سرمایه گذاری در تهران را دارند، استان همدان و یا نزدیک به تهران را انتخاب می کنند و این نزدیکی کمک کننده به جذب سرمایه گذار خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: برای سرمایه گذار قبل از هر چیز تامین مالی آن سرمایه گذاری اهمیت دارد و اینکه از چه طریق می توان آن را تامین کرد مساله ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.

دالوند، تصریح کرد: یکی از راههای تامین، منابع مالی خارجی است که در سطح استانها طرح ها محدود است و ظرفیت استان همدان بسیار بالاست و منابع محدود دولتی و استفاده از منابع بانکی ها پاسخگوی نیازهای ما نیست.

وی یادآور شد: منابع محدود دولتی چاره ای را به غیر از جذب سرمایه گذاری بویژه در شرایط فعلی باقی نمی گذارد که در این امر نیز وظیفه تمامی دستگاه های اجرایی است که وارد شوند.

این مسئول سرمایه گذاری با بیان اینکه سازمان سرمایه گذاری به تنهایی نمی تواند کاری انجام دهد و نیاز به کمک دستگاههای تاثیر گذار استانی در این زمینه دارد افزود: مسئولیت سازمان سرمایه گذاری جذب منابع مالی خارجی کشور است که در 2 چارچوب قانونی مقرراتی مختلف است، زیرا مبحث فاینانس و سرمایه گذاری بسیار حائز اهمیت است.

وی تأکید کرد: باید بتوانیم تفکیک کنیم که آیا شرکت سرمایه گذاری خارجی برای فاینانس آمده یا برای سرمایه گذاری خارجی، لذا در ابتدای کار باید هدف گذاری مشخص شود.

وی خاطر نشان کرد: ما 2 دفتر تخصصی برای جذب سرمایه خارجی داریم که بحث ما درباره سرمایه گذاری خارجی است و قانونی که وجود دارد برای جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی در کشور است و بعد از انقلاب این قانون تصویب شده و چیزی حدود 10 سال است که روی این قانون کار شده است.

معاون سرمایه گذاری سازمان سرمایه گذاری و کمک و های اقتصادی و فنی ایران گفت: این قانون یکی از بهترین قوانین در سراسر دنیا است و چارچوب مقررات یک چارچوب امنیتی و حقوقی را برای جذب سرمایه گذار خارجی تامین می کند.

دالوند افزود: امروزه برای سرمایه گذاری خارجی در ایران ملزم به این نیستیم که سرمایه گذار از طریق کانال سرمایه گذاری وارد شود ، اما استفاده از مزایا، خدمات و تسهیلات سازمانی سرمایه گذاری و قانونی آن اختیاری است و هیچگونه الزامی برای ورود از طریق این کانال نیست و البته آن دسته از سرمایه گذاران خارجی که علاقمند هستند از مزایا و حمایت ها و ضمانتهای ما استفاده کنند از طریق این کانال وارد می شوند.

وی همچنین در توضیح ساختار دفاتر سرمایه گذاری خارجی به معاونت تشویق سرمایه گذاری کار برگزاری همایش ها، نمایشگاههای ـ شناسایی فرصت ها، معاونت ارزیابی طرح ها طرح ها ی شناسایی شده ارزیابی شوند و به صدور مجوز می انجامد، اشاره کرد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 557019

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =