مدیرکل فرهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: سند جامع اقدامات فرهنگی، پژوهشی و آماری در مبارزه با قاچاق کالا و ارز را تدوین و مصوب کرده ایم.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين از هرمزگان، عبدالمجيد نگارش نژاد در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان، بيان داشت: در اقدامات فرهنگي در ابتدا باید به افراد آگاهی دهیم که مصرف کالای قاچاق چه تبعات فرهنگی، سیاسی، بهداشتی و اقتصادی به همراه دارد و این باور را ایجاد کنیم که این مسئله بسیار مهم است.

وي خواستار استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاهي در مبارزه و كاهش مصرف كالاي قاچاق در كشور شد و افزود: ما سه جامعه هدف را براي تغییر الگوی مصرف و كاهش مصرف كالاي قاچاق تعریف کرده ایم كه یکی از جوامع ما جامعه بانوان است چون مدیران مصرف در منازل، خانم ها هستند و زنان در این خصوص تصمیم می گیرند و می خواهیم در این جامعه تغییر رویکرد ایجاد شود.

مدیرکل فرهنگی ستاد مركزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: جامعه آموزشی و دانشگاهي نيز ویژگی های بسیار خوبی در اين راستا دارند و اگر بتوانیم در معلمان و اساتید تغییر رفتار نسبت به مصرف كالاي قاچاق ایجاد کنیم، آنها افسران جنگ نرم مبارزه با قاچاق خواهند بود.

نگارش نژاد تصريح كرد: آموزش و پرورش تا دل روستاها حضور دارد و دانش آموزان و دانشجویان در سنی قرار دارند که تغییر پذیری در آنها ممکن است و بر اين اساس جامعه هدف مناسبي براي ايجاد باور در خصوص عدم مصرف كالاي قاچاق هستند و جامعه دیگر مد نظر ما نهادهای مذهبی همانند ائمه جمعه و کانون های مساجد هستند.

وي تهیه محتواي فرهنگي را از اساسی ترین موضوعات در مبارزه با قاچاق برشمرد و اظهار داشت: در نظر داريم از ظرفیت آموزش و پرورش و دانشگاه ها در اين راستا و تاليف كتب استفاده كنيم.

مدیرکل فرهنگی ستاد مركزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطرنشان كرد: سند جامع اقدامات فرهنگی، پژوهشی و آماری در مبارزه با قاچاق كالا و ارز را تدوين و مصوب كرده ايم که با حضور کارشناسان فرهنگی در استان ها آن را تبیین خواهیم کردیم و ديگر هدف ما نيز حضور در فضای مجازی و استفاده از ظرفيت اين فضا براي مبارزه با قاچاق است.

100 عنوان اولویت موضوعی برای کار پژوهشی در حوزه مبارزه با قاچاق مشخص کرده ایم

محمود رضا گلشن پژوه مدیرکل پژوهش ستاد مركزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز نيز در ادامه اين نشست با تاكيد بر اينكه نیاز است نخبگان كشور را وارد کار مبارزه با قاچاق کنیم، عنوان كرد: ستاد مركزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز از پایان نامه ها و کارهای پژوهشی مرتبط با موضوع مبارزه با قاچاق حمايت مالي مي كند.

وي ادامه داد: 100 عنوان اولویت موضوعی را برای کار پژوهشی در حوزه مبارزه با قاچاق مشخص کرده ایم که اين موضوعات در سایت ستاد مركزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز قابل دسترسي است.

مدیرکل پژوهش ستاد مركزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: از ابتدای سال تا کنون نزديك به 700 طرح و پایان نامه در اين خصوص از سراسر كشور برای ما ارسال شده است.

گلشن پژوه خاطرنشان كرد: اخيرا نيز سه کتاب را با موضوع مبارزه با قاچاق منتشر کرده ایم که جامعه هدف اين كتاب ها، مبلغین، اساتید و اهالی هنر هستند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 557565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =