تحقیقات جدید نشان می دهد افرادی که ضربان قلب غیرطبیعی دارند با احتمال بیشتری ممکن است به بیماری آلزایمر دچار شوند.

دانشمندان در تحقیقات خود متوجه شدند افرادی که دچار فیبریلاسیون دهلیزی یا ضربان قلب نامنظم و غیرطبیعی هستند با احتمال بیشتری ممکن است به دلیل ابتلا به بیماری های عقلی و آلزایمر جان خود را از دست بدهند.

دکتر گری کندی از مرکز پزشکی مانتفیور در نیویورک دراین باره گفت : نتایج تحقیقات ما نشان می دهد که نامنظم بودن ضربان قلب می تواند به عنوان یک فاکتور خطر برای ابتلا به بیماری های عقلی مانند آلزایمر مورد توجه قرار گیرد.در حقیقت این یافته ما را یک قدم دیگر به فهمیدت تاثیرات بیماری های قلبی و عروقی و ابتلا به بیماریهای روانی و زوال عقل نزدیک تر می کند.

آلزایمر یکی از بیماری هایی است که هنوز ما اطلاعات کافی در مورد عوامل و فاکتورهای ایجاد کننده آن نداریم ، بنابراین تحقیقاتی که به ما کمک می کند عوامل تاثیرگذار در ابتلا به این بیماری را شناسایی کنیم اهمیت زیادی دارند و می توانند در کاهش تعداد مبتلایان به این بیماری کمک شایانی به ما کند.

البته این تحقیقات بیان کننده یک رابطه علت و معلولی بین این دو بیماری نیست ، اما بیان می کند که داشتن ضربان قلب نامنظم در ابتلا به آلزایمر موثر است.

محققان برای آن که بهتر به تاثیر بیماری های قلبی پی ببرند مطالعه ای را روی 37 هزار و 25 بیمار که دچار ضربان قلب نامنظم و آلزایمر نبودند انجام دادند.در نهایت دانشمندان متوجه شدند احتمال ابتلا به آلزایمر در بیمارانی که دارای این نارسایی قلبی هستند بالاتر است.

نکته جالب این است که این خطر در افراد جوان بالاتر است و این در حالی است که معمولا آلزایمر در افراد مسن و با بالا رفتن سن خود را نشان می دهد.

دکتر کندی در این باره گفت : به نظر میرسد که بهترین روش برای کاهش تعداد مبتلایان به آلزایمر ، تلاش بیشتر برای کاهش تعداد مبتلایان به بیماریهای قلبی است.این بدان معناست که ما باید تمرکز بیش تری روی ورزش کردن و رژیم های غذایی انسان ها داشته باشیم.داشتن یک رژیم غذایی سالم و تحرک کافی می تواند از ابتلا به بیماری های قلبی و در نتیجه آلزایمر پیشگیری کند.
هلث دی ، 16 آوریل

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 55758

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =