شما نظر بدهید/ کودتا در ترکیه نمایشی بود یا واقعی ، چرا ؟

در روزهای اخیر بحث های زیادی پیرامون واقعی بودن کودتا در ترکیه در فضای مجازی منتشر شده است.

کودتای ترکیه با ۲۰۸ کشته، ۱۴۹۱ مجروح و بیش از ۷۵۰۰ دستگیر شده نافرجام ماند و رجب طیب اردوغان و عدالت و توسعه همچنان قدرت را در این کشور در دست دارند. با وجود حجم قابل توجه کشته‌ها، مجروحین و دستگیرشدگان و البته خسارت‌های فراوانی که در جریان این کودتای نافرجام در شهرهای آنکارا و استانبول ایجاد شده، برخی از نمایشی بودن این کودتا سخن می‌گویند. نمایشی که به باور طرفداران این تئوری از سوی رجب طیب اردوغان برای مسدودتر کردن فضای سیاسی در این کشور صورت پذیرفته است. 

از سوی دیگر با توجه به تداوم اقدام نظامیان، تلفات مردمی و پیش بینی نشدن این کودتا توسظ مراکز مهم اطلاعاتی و مطالعاتی روی دیگر این مسئله یعنی واقعی بودن کودتا را به نمایش گذاشته است.

شما در این رابطه چه نظری دارید؟ آیا رجب طیب اردوغان پشت این کودتا بوده و یا این تلاش نافرجام نظامیان، حنگی حقیقی به شمار می رود که با حضور مردم در خیابان‌ها ناکام مانده است؟

نظرات خود را پایین همین خبر به صورت کامنت برای ما بنویسید. 

۲۳۵۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 557705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 120
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    مردم نشون دادند که کشورشون رو دوست دارند
    • حبیب A1 ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
      اردوغان از گولن به عنوان فرمانده این کودتا نام میبره...رفتم تحقیق کردم افکار گولن خیلی ضد ایرانیه...دوستان هر چی بود بنظرم بسوده ایران شد .... کودتا در هر صورت خوب نیست.... اسم کودتا میاد یاد مصدق میفتم :
    • پارانوئید A1 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
      نه تنها این کودتا نمایشی بود بلکه اتفاقات یازده سپتامبر هم نمایشی بود حمله صدام به کویت هم نمایشی بود. دستگیری صدام هم نمایشی بود و اون فرد فقط بدل صدام بود. اعدام صدام هم یک نمایش دیگر بود. انقلابهای عربی هم نمایشی بودند همچنین ماجرای نیس نمایش غرب علیه پناهجویان بود و تیراندازی در آمریکا نماش اوباما برای محدود کردن اسلحه . راستش من میدونم این نظر سنجی رو هم که گذاشتین نمایشیه و یک سری اهداف پشت پرده دارین اما منهم نظرم را نمایشی می نویسم تا بدونید دست بالای دست بسیار است.
    • بی نام IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
      والا من تو فیلم ها فقط یه مشت آدم سیبیل کلفت دیدم که دارن سرباز وظیفه های بدبخت رو سیاه و کبود می کنن. خود ترکیه ای ها هم می گن برادر کشی کردیم. برای اولین بار هم ارتش یک کشور از نیروی پلیسش شکست خورد. حالا شما چه جوری از این ها به این نتیجه رسیدی مردم کشورشون رو دوست دارن؟
    • بی نام A1 ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
      نه نمایشی نه واقعی, به نظرم اردوغان از قبل می دونست کودتا قراره بشه خودش جلوشو نگرفت تا ازش بهره برداریه سیاسی بکنه. در ضمن ساعت صفر کودتا سه بامداد بوده که بنا به دلایل نامعلوم زود اجرا شده.
    • اهوازی A1 ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
      64 9
      طبق عادت همیشگی ما قضاوت کردن و ظاهرا هیچ وقت نمی خواهیم از این عادت دست برداریم ما که اردوغان و ترکیه را نمی شناسیم چطور میتوانیم نظر بدیم که این کودتا راستکی یا دروغین ما تو کار خودمون موندیم که یک زمانی از بنده خدایی در داخل کشورمون تقدیر می شود و روزی دیگر او را به دادگاه میبرند که بزرگ سردمداران اختلاسگران
    • شهریور A1 ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
      23 17
      تابلو بود فیلمه... یه عده نون به نرخ روز توی خیابون بودن... من نمی دونم این چطور کودتایی بود که نه رییس جمهور و نه نخست وزیر رو گروگان نگرفته بودن... چطور کودتایی بود که سفارت کشورها از دو روز قبل بسته بودن و از این موضوع خبر داشتن... این چطور کودتایی بود که کودتاگران اجازه فرود هواپیمای رییس جمهور رو نداشتن... موندن اردوغان و این فیلم به نفع امریکا، داعش و پانتورکیست ها بود... هرچند به خاطر ایران اصلا دلم نمی خواد یه کشور ناامن دیگه به مرزهای ایران اضافه بشه...
    • sina A1 ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
      10 3
      واکسن کودتا عوارض کوتاه مدت ولي فوايد طولاني
    • بی نام A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
      9 7
      خبری که اونروز در مورد بریده شدن سر سرباز ترکیه منتشر کرده بودید جعلی بود. لطفا برای حفظ وجه و اعتبار خبرآنلاین، از منتشر کردن مطالب زردی که بعضاً گروهی از پانفارس ها منتشر میکنند خودداری بفرمائید. با تشکر
    • احسانی A1 ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
      2 2
      مردمی که ارزش دموکراسی رو بدونند در هر شرایطی و به هر شکلی از منافع خودشون دفاع می کنند.
  • عباسعلی حسینی DE ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    یک نمایش بسیار غیر حرفه ای و بچه گانه که هر عاقل 12 کلاس درس خونده بسادگی میتونه نتیجه بگیره که فیلم نامه نویس و کارگردان و هنرپیشه نقش اولش خود خود اردوغان بوده و با هماهنگی عربستان و اطلاع برخی کشورهای دیگه انجام شده.
  • بی نام IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    نمایشی چرا که الاتن آقای اردوغان بهانه خوبی داره برای بازداشت،محاکمه،واحتمالا اعدام بسیاری از مخالفان خودش
    • بی نام IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
      38 25
      عجب فضایی درست کرد که ارتش ترکیه رو کلا منحل کنه واقعا سیاستمداره بخدا دو حالت داره 1کودتای واقعی بوده: خب چرا باید کودتا بشه؟ از بس که این ادم بد مدیریت کرد سوال بعد این همه ادم رو دستگیر کردی یعنی نصف کشور باهات مخالفن رجب جان باز که دوباره کودتا خواهد شد 2کودتای ساختگی بوده: که در این حالت هم باز با ارتش در میفته و با تصفیه حسابهایی که میکنه باز ترکیه رو در وضعیت بدی قرار خواهد داد هر دو حالتش بده و خودش مقصره و خلاصه اینکه ترکیه روزهای سختی خواهد داشت
  • بی نام CY ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    86 40
    .نمایشی بوده
  • بی نام A1 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    94 37
    نمایشی ..از قدیم گفتن تا دیوار ی خراب نشه گودی پر نمیشه...
  • بی نام US ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    36 26
    نه همچین واقعی واقعی و نه همچین نمایشی نمایشی
    • بی نام IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
      43 31
      اردوغان می خواست ارتش رو ار مخالفاش تصفیه کنه اونام طاقت نیاوردن. چطور خودش میتونه همچین کاری کنه. اگه کردها همون موقع حمله میکردن چی؟ حتی یک درصد هم امکان نداره خودخواسته باشه.
  • بی نام IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    خیمه شب بازی مسخره ای بود که خود اردوغان پشت صحنه بود و یه عده آدم بیچاره هم فریب خوردن این وسط. این چه کودتایی بود که وسایل ارتباطی اردوغان از کار نیفتاده و سه ساعت بعد از کودتا هواپیماش تو فرودگاه آتاتورک میتونه فرود بیاد و همونجا هم مصاحبه داشته باشه.
  • بی نام US ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    24 27
    برای ما بهتر بود که کودتا بعد از یک هفته شکست می خورد نه بعد از دو ساعت. در اون صورت می تونستیم بخشی از مشکلات ریزگرد ها رو حل کنیم
  • امین RO ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    87 29
    به نظر من احتمالا نمایشی بود و هدف تخریب مخالفان و تقویت اردوغان بود. احتمالا گولن هم هیچ نقشی در این زمینه نداشته
    • بی نام IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
      58 10
      من بر خلاف شما قاطعانه نمیگم نمایشی بوده به نظر من مشکوک بود ولی از یک چیز میشه مطمئن بود اونم اینه که رجب اردوگان پوست مخالفاش رو میکنه و جامعه رو به سمت خفقان میبره در این مورد شکی ندارم
  • مهدی A1 ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    45 18
    نمایشی بودن کودتا محتمله چون به این راحتی نمیشه یک گروه رو از داخل ارتش به یکباره بدون هیچ خبری به کودتا کشوند اونم بدون هیچ پشتوانه مردمی ...مخصوصا در ترکیه که حزب های معنی دارند و اگر حزبی دست به اینکار بزنه بخش زیادی از مردم هم به طرفداری از کودتا بیرون میریزن ...هرچند این اتفاق سبب ناامنی زیاد در ترکیه میشه و به صنعت برشکسته توریست آنها بیشتر لطمه وارد میکنه ....البته باید صبر کرد و ابعاد بیشتر از این اتفاق روشن میشه ....
  • بی نام A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    7 15
    فعلا سریال موتور و شماره شاسی چند فروند هلی کوپتر گم شده در پارکینگ های ترکیه را به پلیس هوایی دادن تا به محض مشاهده در سیاه چاله ها بزنند درب داغون منند ...........................
  • محمد A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    76 36
    نمايشي بود. اردوغان يكي ديگر از شعبه هاي آمريكا در خاورميانه هست. يادوتونه برا رييس رژيم صهيونيستي چه فيلمي بازي كرد حالا سفارت خانه باز ميكنن باهم.
  • مجیدپرسپولیسی A1 ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    86 33
    کاملا نمایشی .. میدونم که نظرمو تایید نمیکنی ولی به ضرص قاطع میگم کاملا نمایشی بود
  • بی نام A1 ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    46 37
    نمایشی نبود اما اردوغان هم خبر داشت و جوری مدیریت کرد که هم محبوبیتش رو افزایش بده هم یکسری از مخالفانش رو حذف کنه
  • سهيل ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    63 23
    بيشك نمايشي از قبل طراحي شده
  • وحید US ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    83 17
    وقتی کودتا به مرحله ای برسه که رادیو تلویزیونو بگیره و ساختمان وزارتو به رگبار ببنده و با تانک تو خیابونا جولون بده یعنی عملا موفق شده.اینکه که اردوغان مثل سوپرمن یه دفه بیاد و بدون هیچ کاری قائله رو ختم کنهاونم در عرض 34 ساعتواقعا" عجیبه.اردوغان قبلا هم نشون داده بود که به پاکسازی منتقداش علاقه زیادی داره منتها دنبال یه بهونه خوب بود که یجا تکلیف ههمشونو یه سره کنه
  • بهلول IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    83 21
    نمایشی بود با کارگردانی اردوغان و با سناریوی تحکیم پایه های قدرت و حذف کامل مخالفین.
  • کیوان A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    60 59
    جان من چرا اینقدر تلاش دارید این کودتا را نمایشی جلوه دهید؟آیا بدین دلیل نیست که اردوغان با متحد خط قرمز ایرانبخوانید بشار اسد سر ناسازگاری دارد خدمات حزب اردوغان به ملت ترکیه غیر قابل انکار است کنترل نورم وحشتناک سه رقمی رشد سریع اقتصادی ..........مسلما مردمی که جلوی تانک خوابیدنند و تا صبح در خیابانها بودنداعتقادی به نماایشی بودن کودتا نداشتند شما نیز کودتا را واقعی بدانید
    • بی نام A1 ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
      45 20
      نمایشی بود برای اینکه طرفداراش رو به خیابونا بکشه و قدرت نمایی کنه و مخالفانش رو هم حذف کنه. دستگیری 8000 نفر قاضی و نظامی در عرض دو روز یعنی این که لیستشون قبلا آماده بوده. مردم ترکیه از نمایشی بودنش خبر نداشتند و لذا با فراخوان اردوغان بیرون ریختند.
  • من RO ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    84 36
    صد در هزار نمایشی
    • شهرام آذر A1 ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
      55 24
      یک کاپی ضعیف از نمایش کودتا بود . من بهش کردیت نمیدم .
    • بی نام A1 ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
      47 72
      شما چیکاره اید نظر بدید نمایشی بوده یا نبوده شما هنوز هشتتون گرو نه تونه ...................
    • داوود IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
      32 4
      دکتر جون صد در هزار میشه همون 10 درصد
  • علیرضا IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    44 72
    با جمع بندی اخبار و تحلیل های خبرگزاری های مختلف در چند روز اخیر بعد از کودتا، نظر من این است که کودتای ترکیه واقعی بوده است.
  • احمدي A1 ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    51 21
    به نظر من اين نمايش حاصل برنامه ريزي قبلي يا لا اقل تحريك عمدي اردوغان با هدف پاكسازي ارتش اين كشور و افزايش نفوذ حزب متبوعش در تركيه بود. دستگيري هاي گسترده بعد از اين شبه كودتا و بركناري نظاميان به بهانه دست داشتن در كودتا بدون اين سناريو امكان پذير نبود. دولت به طور شفاف اعلام نكرده آمار كشته شدگان مربوط به سربازان بوده يا مردم. درهرصورت يكپارچه كردن قدرت بدون هزينه نيست.
  • فریبرز A1 ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    66 17
    با سلام با توجه به شواهد و قرائن به نظر من کار خود اردغان بوده ، و قطعا تسویه حساب سیاسی با مخالفین هست ، در صورتی که بزرگترین مخالف اردغان یعنی گولن در همون ابتدا هرگونه دست داشتن تو کودتا رو تکذیب و محکوم کرد و اینکه چطور ارتشی که در عرض 1 ساعت همه مراکز مهم از جمله فرودگاه، تلویزیون و مراکز مهم دولتی و میگیره چطور در عرض 1 ساعت عقب نشینی میکنه؟ واقعا خیلی مشکوکه و اینکه همونطور که گفتن اردغان لیستی آماده از مخلفان داشته که از فردا صبح کودتا تا امروز 7500 نفر رو دستگیر کرده.
  • محسن IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    88 25
    نمایشی بود. چهارشنبه سوری ما مدتش بیشتره تا کودتای اینا. شب کودتا کردن صبح تسلیم شدن خنده داره . الانم همه نشستن تا پلیس دستگیرشون کنه برن محاکمه بشن. حداقل فرمانده های کودتا که میتونستن پناهنده بشن به یه کشوری. نمایش جالبی بود.
  • بی نام A1 ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    96 32
    اگه از فرم سیاسی اردوغان کوچکترین آگاهی داشته باشی متوجه میشی کاملا یه کودتای ساختگی توسط عوامل دولت بود هنوز یه روز نگذشته بود که با یه لیست از پیش نوشته شده هزاران نفر رو زندانی کردن.مشخصه که دیکتاتوری اردوغان از روز بعد از کودتا شروع شده و فعلا پایانی براش نمیبینم
    • بی نام A1 ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
      27 12
      دَمِت گرم خیلی کامل بود .
  • بی نام A1 ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    49 87
    از دید یک دلواپس.....نمایش از دید یک انسان سالم......واقعی
    • علی IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
      51 29
      از نظر آدم های ساده لوح یک کودتای واقعی ..... و از نظر آدمهای عاقل تر کمی تامل ...... همیشه همه چی اونطور که بنظر میرسند، نیستند.
    • امیر A1 ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
      3 8
      دلواپسو خوب گفتی. ولی بهتر بود میگفتی دلواپسان منافع بلوک شرق در منطقه.
  • ali m A1 ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    79 28
    نمایشی از طرف اردوغان
  • رها IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    55 53
    کاملا واقعی .ریسک خطرناک کودتای نمایشی در اوضاع نه چندان آرام ترکیه بالاست.
    • رضا A1 ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
      33 17
      خب به خاطر همين ريسك ، اين نمايش رو ساعت 1 شب شروع كردند و صبح فيتيلش رو كشيدن پايين تا از پيوستن توده هاي مردم به كودتا جلوگيري كنند.... شك نكن نمايشي بود
  • amir IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    80 29
    با وجود هواپیماهای اف 16 در زمانی که اردوغان در حال وروود به استانبول بوده و با در نظر گرفتن اینکه ارتش ترکیه نهمین ارتش از نظر قدرت و تسلیحات در دنیاست واقعا اوج حماقته که آدم فکر کنه نمایش نبوده ضمنا این مردک بعد از بازنشستگی میتونه بره هالیوود فیلمای دوزاری ضد نازیسم بسازه
  • بی نام A1 ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    26 28
    گیرم نمایشی به شما به من چه آخه ؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    71 27
    نمایشی
  • رضا A1 ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    65 24
    نمایش.
  • حسنعلی IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    42 79
    به نظرم این کودتا خیلی هم واقعی بود چراکه هیچ ادم عاقلی مملکتش را بع اشوب نمی کشد و همشهریانش را نمی کشد و بی ثباتی را به کشورش تزریق نمی نماید و از سوی دیگر با توجه به فرصت طلبی رقبا این فضا را در اختیار دیگر احزاب قرار نمی دهد که میداندای کنند و حتی قدرت حاکم را به مبارزه جویی دعوت نمایند
    • فرهاد A1 ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
      33 15
      هیچ آدم عاقلی همشریانش را نمیکشه...با این جمله موافقم اما کجای دنیا دیکتاتور ها عقل داشتند؟ اردوغان فقط به قدرت فکر میکنه.جون انسان ها براش اهمیتی نداره. کاملا نمایشی به دلایل عقلی بسیار... بزرگ بودن و غیر ممکن بودن یک دروغ دلیل واقعی بودن آن نمیشه.
    • هادی برزگر A1 ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
      20 13
      اگر عاقل نباشه چی؟
    • بی نام US ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
      27 16
      هنوز فکر میکنید اردوغان عاقله؟ اون هر کاری میکنه که سروصدا به راه بندازه و مخالفانش رو سرکوب کنه و مطمین بشه در قدرت باقی میمونه. یه روز با اسراییل سرشاخ میشه و یه روز با سوریه روز دیگه با اسراییل رفیق میشه و یه روز دم از امپراتوری عثمانی میزنه................................
    • بی نام IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
      25 14
      خودت که میگی آدم عاقل . این مرتیکه جنون قدرت داره . اگر نداشت چرا دو هزار قاضی و ارتشی رو بیست و چهار ساعت بعد کودتا بازداشت نکرد ؟؟
  • بی نام IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    53 23
    نمایشی از اول معلوم بود تهش چی میشه
    • بی نام IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
      4 10
      خودت میگیرم آدم عاقل
  • بی نام A1 ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    59 24
    نمایشی بود.
  • حسين A1 ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    32 38
    تنها جايي كه معتقدند اين كودتا ساختگي بوده ايرانه. در صورتي كه هر عقل سليمي تشخيص ميده اين كوتاه واقعي بوده و در بهترين زمان ممكن توسط ارتشي كه هميشه ميخواسته در تركيه بر سياست سيطره داشته باشه طرح ريزي شده. اينكه تو ايران مردم اين نظر رو دارند بيشتر به خاطر احساسات منفي عليه شخص اردوغان،حمايت نكردن از بشار اسد و تردد داعش از فرودگاههاي اين كشور و اسرائيل از سوي ديگه محدوديت ازادي بيان و برخورد خشن اردوغان با مخالفان باعث شده اصولگرا و اصلاح طلبهاي ايران ازش متنفر باشند. ولي در هر حال اردوغان از ارتش تركيه و احزاب و اشخاص مخالفي مثل فتح اله گولن براي ايران بهتره. لطفا مردم قبل از اظهارنظر يه كم راجع به تركيه اطلاعات كسب كنندواحساسي نظر ندن.
    • بی نام US ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
      30 14
      ارتشی که جزو ارتش های قدرتمند دنیا محسوب میشه و با توجه به عدم وجود نیروهای نظامی موازی باور واقعی بودن کودتا را سخت میکند
  • بی نام A1 ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    25 10
    با توجه به خصارات زیادی که داشته نمیتونه ساختگی باشه ولی اینکه باعث افزایش محبوبیت اردوغان شده درسته.
  • بی نام A1 ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    12 15
    نمايشي نبود و قطعا هشداري به اردوغان از طرف قدرتهاي بزرگ بود تا در سياست هاي منطقه اي بيشتر همراه شود.از نقش كشور دوست و برادر روسيه نبايد غافل شد.
  • بی نام IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    14 10
    نمایشی بود برای سرکوب مخالفان مثل خیلی جاهای دیگه
  • ایرانی A1 ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    14 12
    علایم وحرکات انجام شده بیشترحالت نمایشی دارد تا واقعی.یکی ازدلایل بنده این است چطور کودتایی برعلیه اردوغان بوده که بارها وبارها شنیدیم وخواندیم که اردوغان درحین برگشت به استانبول ازطرف چند هواپیمای کودتا گران درمعرض حمله بوده ولی مورد حمله واقع نمیشود آن هم کسی که کودتا برعلیه آن انجام شده بود
  • بی نام IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    34 20
    دولتی که مورد حمایت تروریستها باشه ماندگار نیست چه با کودتا چه بی کودتا
  • سعید از سنخواست EU ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    24 39
    نمایش باشه که مثلا چی بشه کودتا شده دیگه...حالا نافرجام مونده باعث شده بگن نمایشی بوده
  • مهدی A1 ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    41 17
    با این بگیر و ببندهایی که اردوغان و دار و دسته اش دارن انجام میدن ساختگی بودن کودتا رو بهتر نشون میده...
  • بی نام A1 ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    38 16
    به نظر می رسد که اردوغان از مدتها قبل همواره نگران وقوع کودتا بوده و قصدِ پاکسازی و تصفیۀ ارتش و برخی مراکز حساس که برای دولتش خطرناک بوده اند را داشته است ؛احتمالامهره های نفوذی را به بدنه ارتش گسیل داشته که کودتای بی برنامه ای را رقم زده و دولت با آگاهی قبلی بتواند این کودتای بی محتوا و ناقص را سرکوب و مهار نماید. معمولا در هر کودتا چند تن از اعضای برجسته و اصلی حکومت و ارتش نقش دارند درحالیکه در این کودتا هیچ شخصیت برجسته ای در سطوح ارشد نظامی و حکومتی دیده نشده است.برای انحراف اذهان عمومی عبدالله گولن در پنسیلوانیا بعنوانِ رهبرِ کودتا مطرح میشود که بیشتر به طنز می ماند. اغلبِ نیروهای نظامیِ کودتا جدیت چندانی برای به ثمر زسیدنِ کودتا از خود نشان ندادند و کودتا طی 8 ساعت شکست میخورد....
  • محمد ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    42 22
    100 % نمايشي
  • محمد سعید IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    38 17
    نمایش کامل ، در کودتای واقعی به هیچ وجه به مردم اجازه دخالت نمی دهند ، اگر این کودتا واقعی بود حداقل چند برابر این تعداد کشته می داد . آن هم از طرف مردم نه از طرف کودتاچیان
  • بی نام A1 ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    30 38
    لابد بمباران مجلس ترکیه و هتل اقامت اردغان هم نمایشی بوده است در کشوری که عده ای فکر می کنند ۹/۱۱ کار بوش بوده حتما هم کودتا در ترکیه هم نمایشی خواهد بود اما وقتی به بیانه اتحادیه اروپا و تماس پوتین توجه می کنم و ریسک کودتا در کشوری که ۶۰ کلاهک نذتو رو ذخیره داره مطمن می شم واقعی و به تحریک غرب بوده است .
    • بی نام EU ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
      9 5
      کسی نه بمباران هتل را دیده و نه گزارشی در موردش هست. در ضمن بمباران مجلس اونم نصف شب با ساختمان خالی چه ضرری رو متوجه دولت می کنه؟
  • سامان IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    17 16
    نمایشی بود و همین نمایش باعث جنگ داخلی در ترکیه ظرف یکسال آینده خواهد شد
  • حمیدرضا IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    25 14
    کاملا نمایشی بود... جالبه خودش هم تو استامبول نبوده... اصل اولیه کودتا دستگیری سران قدرته.... خیلی باحال بود.... این ادم برای قدرت حاضره شهروندای خودشو هم بکشه... کاری که چند ماه پیش بعد از شکست حزبش و تشکیل دولت اعتلافی انجام داد... با چند تا بمب گذاری ورق قدرت رو به سمت خودش برگردوند.... الان هم همین طور
  • یک انسان سالم IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    11 16
    به احتمال زیاد نمایشی بود . ولی اگر واقعی باشد نشان از ضعف آشکار بدنه جناح حاکم ترکیه دارد و آنگاه باید منتظر حوادث بسیار بدی برای ترکیه بود .
  • رضا A1 ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    23 3
    ما از کجا بدونیم ؟
  • بی نام A1 ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    18 16
    با سلام نمایشی بود سوال بعدی ...
  • امیر سپهر RO ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    23 16
    به نظر من کودتا نمایشی بود .برای اینکه اردوغان بتونه ته مانده ارتش وفادار به آتا تورک رو پاکسازی کنه و نظر به اینکه قراره در قانون اساسی اصلاحاتی انجام بگیره که قدرت مطلق اجرایی رو به ریاست جمهوری انتقال بدن باید یک پاکسازی کلی نسبت به مخالفین این طرح انجام میگرفت.البته اردوغان قبلا با روشهای غلط اقدام به این کار کرده بود از جمله زندانی کردن خبرنگاران و بستن خبرگذاری های مخالف که اینها نتیجه عکس نشون دادن که منجر به دیکتاتور خواندن اردوغان شد .به همین دلیل دست به این کودتای ساختگی زد تا تمام مخافین خود را یکشبه از گود سیاست خارج کنه.
  • من ایستادم A1 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    26 12
    نمایشی نامه ای به کارگردانی اردوغان
  • بی نام IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    19 14
    نمایشی بود کدام فرمانده ارتش بدون دستور فرمانده اصلی کودتا میکنه, کدام کودتا قبل از دستگیری رئیس اون کشور اجرا میشه..طرفداران اردوغان هم که همه آماده بودن نصف شبی بریزن تو خیابون و کودتاچیان کمتر از یک ساعت تسلیم بشن شکست این کودتای نمایشی اگرچه اردوغان رو قدرتمندتر کرد ولی باعث تضعیف شدید ارتششون شد
  • بی نام RO ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    20 13
    نمایشی برای سرکوب مخالفان ، هواپیمای اردغان در تیر رس جنگنده های کودتای ، نمایش برای پیدا کردن آن روی زمین؟
  • هوشنگ A1 ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    22 15
    این کودتا نمایشی بود و نمایشی بودن آن به این معنی نیست که اردوغان طراحی کرده. اما مقامات عالی اطلاعاتی ترکیه از آن خبر داشتند و جلوتر هم خنثی نکردند. چون نفع آن برای دولت بیشتر از ضررهایش بود. حکومت اسلامی که اردوغان دنبالش است ارزش این رو داره که بذاری کودتا تا حدی جلو بره و 300 کشته و 1500 زخمی هم بده تا بتونی مخالفانی را که مانع اجرای طرحت هستن را به بهانه کودتا از سر راه برداری. کودتا برای اردوغان فرصتی را برای طرحش فراهم کرد که در چهارچوب قانون نمی توانست به آن برسه.
  • محسن IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    18 15
    نمایش بود....برای سرکوب مخالفان
  • محمدرضا IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    17 14
    اين كودتا كاملا نمايشي و مسخره بود. و به نظر من جهت حفظ قدرت اردوغان و به رهبري اين رئيس جمهور عوام فريب برنامه ريزي شده بود.
  • بی نام RO ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    14 14
    نمایشی برای انجام کودتای واقعی توسط اردوغان
  • ایرج اشکان A1 ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    9 10
    با وجود سازمان اطلاعاتی قوی ترکیه بنظر نمیرسد وجود مخالفین اردوغان در دادگستری وبدنه ارتشعمدتانیروی هوایی.از چشم میت دور مانده باشد.دلیل ان اقدام سریع دستگیری 7500 نفر درکمتر از 48ساعت ان هم بلا فاصله پس از شکست کودتا.بنابر این تحت نظر قرارگرفته شدن این عده میتوانست فعالیت ها واهداف مشکوکی را برای میت اشکار سازد که همان امکان اقدام به کودتا باشد.رخنه سازمان اطلاعات ترکیه درون این گروه وبا ظاهر همکاری ورهنمود های حساب شده .میتواند موجبات تحریک واقدامات نسنجیده وتا حدودی ناشیانه ای را نیز فراهم اورد. از انجا که سر شاخه کاریزماتیکی با برنامه ای دقیق وجود ندارد .واز این بابت خطری جدی اردوغان را تهدید نمیکند.میتوان هشیارانه درانتظار ساعت واقعه بنشست.واز عواقب شکشت ان نهایت بهره رابرد.
  • ارومیه IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    24 31
    گویا دشمنان ملت ترک نمیخوان دست از کینه توزی بردارن . فقط اگه کودتا موفق میشد یا ارتش و نیروهای نظامی مثل بعضی جاهای دیگه ملت رو کشتار وسیع میکردن واقعی بود؟
    • مجید A1 ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
      13 8
      هموطن ارومیه ایی شما چرا غصه ملت دیگری را میخورید ما اذریها باید مثل تمام اقوام زیبای ایرانی فقط باید غصه ایرانمان را بخوریم و هدفمان توسعه و ابادانی تمام ایران باشد ما اذریها همیشه و در طول تاریخ در راه ایرانمان با افتخار در راه ایران جانفشانی کرده و خواهیم کرد و بقول ستار خان خاک میخوریم و خاک ایران را به احدی نمیدهیم از تو به عنوان هموططنم و همزبانم میخواهم فقط بفکر وطن باشی و غصه ایرانی و اقوام زیبای اییرانی باشی یاشاسین منیم ارومیه لی قارداشیم از طرف ایرانی اذری مراغه ایی
  • بی نام RO ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    19 14
    نمایش بود برام جالبه فکر کنم همه دنیام اینو فهمید اگه شخصیت اردوغانو نشناختین جای بسی تعجبه اون بعد ازشکست حزبش درانتخابات یه انفجار ساختگی در قسمتیکه همه هم کرد بودند راه انداخت تا درانتخابات مجدد دوباره حزبش اکثریت آرا رو بیاره. حالا برای تغییر قانون اساسی این نمایش بی نظیرو راه انداخت تا مردمو بترسونه تا بهش پناه ببرن و در مقابل دیکتاتوریش ساکت شن. به هر حال به مرگ گرفت تا به تب راضی کنه یک لیست بلند بالا از مخالفینش که هیچ بهونه ای برای دستگیریشون نداشت و از قبل ردیف کرده بود دستگیر کرد.زمزمه برگردوندن اعدامو راه انداخته و این یعنی خفقان سیاسی. کودتایی که اینقدر بی رمق بود واینقدر سریع تمام شد دست کهنه کاری مثل اردوغان درش بوده.
  • بی نام IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    13 14
    نمايشي.....ًبه رجب مشكوكمميفهمي مشكوك
  • بی نام A1 ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    6 14
    به نظر بنده کودتا زهر چشم گرفتن از اردوغان بود تا با سیاست عاملان پشت پرده کودتا همراهی کند این آقای اردوغان فکر می کرد واقعا تو دنیای امروز میشه مستقلا و بدون هماهنگی قدرت ها تصمیم بگیره و عمل کنه ولی با این کودتا که مطمئن هستم از خارج هدایت میشدخود طراحان خارجی به اردوغان اطلاع دادن و باعث شکست کودتا شدن اردوغان خیلی چیزها فهمید از این به بعد حتما عوض میشه
  • بی نام IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    12 15
    موگرینی و آمریکا هم الان دلواپس کودتاچیان ترکیه شدند
  • بدون نام ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    17 14
    كودتاي واقعي را خود اردوغان كرد يك نمايش غير حرفه اي به نام كودتا براي حذف مخالفان .
  • محسن EU ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    23 16
    ماشالا همه تحلیلگر سیاسی هستن..شما کودتای 28 مرداد کجا بودین؟
    • رضا A1 ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
      23 9
      تيتر زده "شما نظر بدهيد" .. نگفته كه فقط تحليلگر ها نظر بدن آقاي همه فن حريف
  • بی نام EU ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    4 13
    شاید هم یه جوربهانه است اون هواپیماها را به داعش برسونه این اردوغان...........
  • الکس A1 ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    18 8
    سیاست در کل یعنی نمایش و سر ملت ها کلاه گذاشتن
  • مهراد A1 ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    20 13
    به نظر من یه نمایش واقعی بوده .
  • محمد A1 ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    13 12
    نمایشی، بهونه لازم برای دیکتاتوری کردن ترکیه و سرکوب مخالفان
  • بی نام A1 ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    18 11
    کاملا نمایشی. برای تصفیه مخالفان دیکتاتوری اردوغان.
  • بی نام IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    8 11
    نمایش نه اما مهندسی شده بود.
  • بي نام IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    15 12
    انسان گاهي براي رسيدن به اهداف شيطاني خود دست به هر كاري ميزند علي الخصوص هدف پادشاهي مادام الهمر باشد كه اردوغان دنبال آن است و براي رسيدن به آن حتي در صدد تغير قانون اساسي تركيه است.
  • yas IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    6 4
    کودتای نمایشی اردوغان برای ثبات حکومتش بعد ار کنار رفتن داوود اوغلو جهت کشتار پاکسازی و ابیاری پایه های سست حکومت دیکتاتوری خودشه.
  • رضا IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    5 0
    وقتی کودتا میکنن نیروی زمینی هوایی و دریایی با هم هماهنگن یعنی فرمانده های ارشدشون نه اینکه هوایی ساز خودشو بزنه زمینی ساز خودشو
  • بی نام IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    22 30
    اون افرادی که میگن نمایشی بوده میشه توضیح بدن چجوری با تک تک مردم هماهنگ شده بوده که نصف شب بریزن تو خیابون؟؟ بعد برن جلوی تانک و ارتش وایسن و از جونشون مایه بزارن؟؟ بعد حتی یک نفرشون هم همچین ادعایی نکرده که از قبل برنامه ریزی شده بوده بعد یه سری کنار گود نشستن میگن فیلم بوده. واقعا درود به غیرت مردم ترکیه که نگذاشتن آمریکا کشورشون رو مثل خیلی جاها به نابودی بکشونه.
    • بی نام IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
      5 5
      عزیز من کودتا ساعت 10 به وقت ترکیه شروع شد و اینقدر دیوار صوتی توسط هواپیماها شکسته شد که با اون صدای مهیب شیر هم از توی لونه بیرون می امد ضمن اینکه اصلا کودتا ساختگی هم نباشه اردوعان ترکیه رو به سمت دیکتاتوری خواهد برد تا حالا هم ارتش مانع بود ولی دیگه از این به بعد یک کشور است و یک دیکتاتور لذا اینکه ساختگی بوده یا نبوده اصلا اهمیتی نداره نتیجش مهمه که نتیجه اش هم کاملا به ضرر ترکیه است ضمنا ادم نمیاد ارتشش و سربازاش رو اینقدر تحثیر کنه ای ارتش دیگه نمیتونه سر بلند کنه و سرافراز باشه
  • مجتبی IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    5 1
    دوستان درست میگن نمایشی که جهان سوم بازیچه دست اوناست
  • مصطفی DE ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    4 4
    زیاد مهم نیست که کودتا نمایشی بوده یا واقعی، در هر حال تصفیه حساب داره انجام میشه و جالبه که عربستان و داعش از اردوغان در این زمینه حمایت میکنند. به نظر میرسه منطقه داره قطبی میشه و جبهه ها در حال شکل گیری هستند. باید بدونیم کی کجا هست؟
  • بی نام IS ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    8 5
    قابل توجه افرادی که میگن نمایشی بود: 1 حدود 6000 نفر من جمله افراد کله گنده که در کودتا شرکت داشتند دستگیر شدند که حتی ممکن است اعدام شوند. سوال: اردوغان چگونه این افراد را به کودتا واداشته؟ 2 تعداد زیادی از این کودتاچیان از قبل شناخته شده بودند و گویا قرار بوده در ماه آگوست تصفیه شوند، لذا لیست این افراد از قبل در اختیار دولت و سازمان میت بود ولی انتظار چنین حرکتی را نداشتند. 3 این کودتا لزوما به نفع اردوغان نیست. شاید دولت برخی از افراد را از بدنه دولت حذف کند ولی با این کار مشکلات دیگری نیز ایجاد می شود. 4 کودتا فقط توسط بخشی کوچکی بخشی که به یکدیگر اعتماد داشتند از ارتش ترکیه هماهنگ شده بود و بسیاری از نیروهای ارتش و سربازان تا آخرین لحظه از وجود کودتا اطلاع نداشتند.
  • بی نام A1 ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    2 6
    این یک کودتای واقعی بوده،شاید باورکردنی نباشه اما،یادتونه پارسال احمدی نژاد رفت ترکیه برای بزرگداشت مرحوم اربکان؟اونجا نیروهای مخالف اردوغان رو تشویق کرد وغیرمستقیم از حاکمیت ترکیه انتقاد کرد..ساده از این حرف من نگذرید، احمدی نژاد، اپوزیسیون های ترکیه ای رو به شورش دعوت کرده که با برهم خوردن همه مناسبات راه برای خودش باز بشه در انتخابات 96
  • جواد A1 ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    4 1
    اينكه نمايشي بود يا واقعي نميشه قطعي گفت فقط در مورد اتفاقات ميشه به موارد زير اشاره كرد.١كودتاچيان اصول اوليه كودتا از جمله قتل يا دستگيري نفر اول كشور ،اعمال خشونت زياد جهت ايجاد رعب و وحشت،داشتن وحدت رهبري و ...را رعايت نكرده بودند.٢به نظر مي ايد مقامات كشور تركيه اشراف بر كودتا از پيش داشته اند.٣كودتا چيان معمولا در ابتدا از يگانهاي ويژه استفاده مي كنند نه از سربازان٤بر اين اساس سازمان امنيتي تركيه بايد خيلي ضعيف بوده باشد كه چند هزار نفر در ارتش تباني براي انجام كودتا كرده باشند و بي اطلاع باشد اگر فرض بر واقعي بودن باشد
  • بی نام A1 ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    10 7
    مگه خونه خالست که الکی یک همچین بساتیو جمع و بعدم پهنش کنی؟ نزدیک به 400 ادم مرده. 8000 نظامیو و 30 فرماندار برکنار شده
  • sina IR ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    9 10
    نمایشی بوده
  • بی نام A1 ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    9 12
    یک کلمه : نمایشی
  • sajad EE ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    13 2
    جوابی که دنبالشید خیلی سادست. نمیدانم. متاسفم از فقر فرهنگی سیاسی مردمم.و همچنین از بیماری پارانویای مردمم متاسفم.
  • بابا آب داد A1 ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    1 6
    نمایشی اندر نمایشی بود فتح الله گولن گفته است: « به وضوح نشانه‌هایی از یک کودتای نمایشی یا جعلی وجود دارد. پیش از هر چیز، به رهبران مهم سیاسی که در یک کودتای نظامی به زندان افکنده می‌شوند؛ دست زده نشده و تحت تعقیب قرار نگرفته‌اند. ساختمان‌های خالی بمباران می‌شوند، مردم به سوی غیرنظامیان تیراندازی می‌کنند، تانک‌ها متوقف مانده و هیچ کاری نمی‌کنند. وقتی شما به این تصویر بزرگ نگاه می‌کنید، این تصویر یک کودتای واقعی نیست.»
  • بی نام IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    6 3
    چند هزار نفر ارتشی بازداشت شدن که خیلیاشون یا اعدام میشن یا حبس ابد. یعنی اینا حاضر شدن جونشون رو از دست بدن تا اردوغان نمایش بده؟ اینایی که میگن نمایشی بوده با تاسف طرفدار کودتا بودند و از شکست کودتا عمیقا ناراحتند ظاهرا
  • بی نام A1 ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    1 0
    اگر حاج اقا رضایی با توجه به سابقه فعالیت نظامی و دیدگاه استراتژیک تائید کند که فرماندهان کودتا کننده انسان درستی بودند و افکار انسانی داشتند یعنی اینکه اردوغان خلاف کرده و هدفش نابودی فرماندهان درستکار بوده و اینکه فرماندهان منفی و همسو با سلفی و صهیونیست و حامی اعراب را بیاورد و روسیه را هم نابود کند و امنیتش را زیاد و در پناه داعشی ها و صهیونیستها امنیتش را تضمین کند و اگر تائید نکند یعنی کودتا واقعی بوده و اردوغان اقدامی درست کرد.
  • ن IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    1 2
    چندی پیش ارتش و نیروی هوایی ترکیه هواپیمای روسیه را که با داعش مبارزه می کرد ساقط کرد و اردوغان هم از آن حمایت و در مقابله با روسیه از غرب و ناتو تقاضای کمک کرد حال اردوغان به نیروهای مسلح خود اشرافیت ندارد ؟؟؟