اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ نوشت: نخست وزیر چین در پکن با سران شش سازمان جهانی در مورد رشد اقتصادی، مبادلات تجاری و تامین مالی به بحث و تبادل نظر خواهد پرداخت.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه چین،  قبل از میزبانی چین از  دور بعدی نشست گروه 20 در آخر این هفته، لی کی کیانگ، نخست‌وزیر چین در پکن میزبان رهبران سازمان تجارت جهانی، سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه، هئیت تثبیت مالی، صندوق بین‌المللی پول،‌ بانک جهانی و فدراسیون جهانی اتحادیه تجارت خواهد بود.

جیم یانگ کیم، رئیس بانک جهانی در نظر دارد همچنین دیداری را با مقامات دولتی قبل از آغاز نشست وزاری دارایی و روسای بانک‌های مرکزی در چنگ‌دو داشته باشد. بانک جهانی نامی از مقاماتی که کیم در صدد ملاقات با آنهاست نبرده است.

بلومبرگ ماه گذشته گزارش داد که چین در حال دستیابی به ایجاد نشست سالانه با سازمان‌های اقتصادی جهان نظیر IMF، بانک جهانی و WTO است تا جایگاه خود را در مسائل اقتصادی جهان پررنگ‌تر جلوه دهد.

از زمان تبدیل شدن به گروه 20 به مجمعی در سطح سران، چین برای نخستین بار در سال جاری میزبان G20‌بوده است. روسای دولت‌های اقتصادهای عضو در 4-5 سپتامبر در هانگ‌ژو تشکیل جلسه خواهند داد.

 

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 558042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =