نشست کارگروه تخصصی آموزش مداخله ی به هنگام نوآموزان با نیازهای ویژه تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین  مازندران رئیس اداره آموزش پیش دبستانی و اول ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش مازندران در جلسه کارگروه تخصصی آموزش مداخله ی به هنگام گفت: نوآموزان با نیازهای ویژه ضمن شناسایی باید خدمات آموزشی به هنگام را در شرایط عادی کلاس دریافت کنند.

مهدوی افزود: در برنامه ریزی های حوزه ی آموزش سه مقوله مهم اثربخشی آموزش، برابری در دسترسی به آموزش با کیفیت و کارآیی اثربخشی آموزش از طریق عملکرد دانش آموزان لازم است توسط مربیان و کارشناسان مورد توجه قرار بگیرد.

وی در خصوص دستورالعمل آموزش مداخله ی به هنگام ابلاغی از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی و اهمیت در رعایت به منظور برابری فرصت های آموزشی برای تمامی دانش آموزان تصریح کرد: بین عدم توجه به دانش آموزان با نیاز ویژه با شاخص هایی مانند ترک تحصیل، تکرار پایه و ... رابطه ی معنی داری وجود دارد .

وی یادآور شد: نگاه استراتژی محور در زمینه دوره سرنوشت ساز پیش دبستانی، اجرای سنجش بدو ورود پایه ی اول ابتدایی در دوره ی پیش دبستانی، فرصتی مناسب در راستای ارتقا کیفیت آموزش و گام برداشتن در مسیر توسعه یافتگی است.

مهدوی خاطرنشان کرد: با اجرای این دستور العمل، فرصت های آموزشی، توان بخشی و پرورشی برابر و متناسب با توانایی نوآموزان دیر آموز بوجود می آید و با شناسایی به موقع این گروه از دانش آموزان و تعیین سطح توانایی ها و ضعف های آنان، امکان ارایه خدمات آموزشی به هنگام به راحتی انجام می شود و با این دستورالعمل اقدام پیشگیرانه در حوزه ی آسیب های آموزشی خواهیم داشت .

رئیس کارگروه تخصصی آموزش مداخله ی به هنگام استان همچنین اظهار داشت : در مدل اجرایی آموزش مداخله بسته ای آموزشی تعریف شده که در این بسته والدین، مربیان و نوآموزان هر یک به طور مجزا و ویژه از خدمات بهره مند می شوند که به علت نگاه چند جانبه به دانش آموزان با نیاز ویژه خود موجبات ارتقا شاخص های کیفی و کمی آموزش خواهد شد .

مهدوی باتاکید بر استفاده از ظرفیت و پتانسل موجود نیروی انسانی متخصص در اداره آموزش و پرورش استثنایی و همگرایی و همسویی در این برنامه بیان کرد: هرچه توجه به دانش آموزان با نیازهای ویژه کمتر شود امکان افزایش میزان ترک تحصیل ، تکرار پایه و ... وجود خواهد داشت و با توجه به اینکه در سنوات گذشته بیشترین تعداد تکرار پایه در پایه ی اول ابتدایی بوده است امید است با انجام سنجش بدو ورود در دوره ی پیش دبستانی و ارایه آموزش مداخله به هنگام شاهد کاهش این نرخ در سطح استان باشیم .

وی گفت: نوآموزان با نیازهای ویژه ضمن شناسایی باید خدمات آموزشی به هنگام را در شرایط عادی کلاس از سوی مربیان دریافت کنند و از جداسازی این گروه از نوآموزان و تشکیل کلاس های خاص به شدت پرهیز و جلوگیری به عمل آید.

 

کد خبر 558357

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین