امضای تفاهم نامه ای در راستای توسعه جوامع روستایی گیلان

اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان و اداره کل بهزیستی استان، تفاهم نامه مشترک امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، رضا علیزاده با اعلام این خبر تصریح کرد: بهبود فضای کسب و کار روستایی و نیز ترویج بوم گردی در گیلان از مهمترین اهداف این اقدام مشترک به شمار می رود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در تشریح دستاوردهای این جلسه که عصر دیروز با حضور مدیران کل دو دستگاه اجرایی و معاونان آنها در اداره کل بهزیستی استان برگزار شد اذعان داشت: در تفاهم نامه اول بر روی شرایطی توافق صورت گرفت که در قالب آن، تسهیل گران و نمایندگان اداره کل بهزیستی گیلان، مستقر در سطح روستاها، با شناسایی خانواده های علاقمند به در اختیار قرار دادن منازل خود برای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی، زمینه را برای اقامت علاقمندانی که روستا را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند در این خانه مسافرها تسهیل می بخشند.

وی از توسعه بوم گردی، بهبود فضای کسب و کار و جلوگیری از مهاجرت از روستاها به عنوان بخشی از مزایای بهره گیری منازل روستایی به عنوان خانه مسافرها یاد کرد.

علیزاده با اشاره به شناسایی 1600 خانه روستایی از سوی اداره کل بهزیستی گیلان، از ساماندهی و صدور پروانه بهره برداری و اعطای مجوزهای لازم در چارچوب ضوابط تعریف شده مصوب هیئت وزیران، به عنوان گام های بعدی تحقق این مهم خبر داد.

آموزش، تولید و عرضه محصولات صنایع دستی موضوع تفاهم نامه دوم بود که در قالب آن، مجتمع های خدماتی اداره کل بهزیستی گیلان در سراسر استان به عنوان مراکز شناسایی علاقه مندان، بکارگیری و نیز تولید محصولات صنایع دستی با حمایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در بحث آموزش و تجهیزات مورد استفاده قرار گرفته که سرپرستان خانواده های تحت پوشش های حمایتی از جمله جامعه هدف این تفاهم نامه هستند.

همچنین در پایان این جلسه، آغاز فعالیت دو کمیته مشترک با عضویت دستگاه های اجرایی ذیربط، برای تدوین چارچوب ها و دستورالعمل ها در راستای تحقق اهداف این دو تفاهم نامه مصوب شد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 558478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =