محمد محرابی: مدال قهرمانی را به نماینده محبوب شهرم در مجلس شورای اسلامی تقدیم می کنم

بدون شک قطب اصلی کشتی فرنگی لرستان و یکی از قطب های کشوری این رشته بویژه در رده سنین پایه شهرستان پلدختر می باشد.قهرمان کشتی فرنگی آسیا گفت مدال قهرمانی را به نماینده محبوب شهرم در مجلس شورای اسلامی تقدیم می کنم

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین لرستان ،یکی از کشتی گیران این دیار که درخشش خیره کننده او سبب راهیابی اش به تیم ملی کشتی فرنگی جمهوری اسلامی ایران شده است ، نوجوان هفده ساله ای است که بعد از درخشش خیره کننده در مسابقات بین المللی در کشور آذربایجان ، در مسابقات قهرمانی آسیا در تایوان نیز خوش درخشید و موفق به کسب مدال طلای آسیا شد.
محمد محرابی قهرمان بی ادعا و با اخلاق ، که به تازگی از مسابقات قهرمانی آسیا در تایوان بازگشته است از آرزوهای ورزشی اش برای شما میگوید.
- لطفا خودتان را بطور کامل معرفی نمایید :
محمد محرابی هستم متولد30 آذر 1378 در پلدختر سال سوم دبیرستاندر رشته تجربی 3 برادر و 1 خواهر دارم و اکنون در وزن 46 کیلوگرم کشتی میگیرم.
- در حال حاضر که دانش آموز هستید آیا مشکلی برای تحصیل شما وجود ندارد که مانع از شرکت شما در تمرینات و مسابقات شود ؟
گاهی اوقات مسابقات قهرمانی کشور با امتحانات نوبت دوم تداخل پیدا میکنه که خوشبختانه مدیر محترم دبیرستان و همه دبیران عزیزم همکاری لازم را با من دارند.از همین جا هم از مدیر و هم از دبیران محترم دبیرستان عشایری شهید شکارچی تشکر میکنم.
همین امسال در تاریخ هفت خرداد بود که مسابقات قهرمانی کشور با امتحانات نوبت دوم تداخل داشت ولی دبیرستان نهایت همکاری را با من داشت.
-چه کسانی در رسیدن شما به این سطح از کشتی آسیا نقش مربی را داشته اند ؟ و کدام مربی استعداد شما را در کشتی کشف کرد؟
قبل از هر چیز از همه مربیان عزیز کشتی پلدختر بویژه آقایان هادی محمدی و آقای بخشیوند رییس هیت کشتی پلدختر کمال تشکر را دارم.اولین مربیانی که داشتم آقایان لرستانی و نصیری بودند ولی مربی اصلی من که تمام افتخاراتم را مدیون زحمات ایشان هستم آقای سید محسن موسوی می باشند.ایشان چون از لحاظ سنی هم تقریبا به من نزدیکتر از سایر عزیزان بودند، کمک شایان توجهی به من کردند. حتی اگر روزی خدا قسمت کند و قهرمان المپیک هم شوم هیچگاه زحمات دلسوزانه مربی عزیزم آقای سید محسن موسوی را فراموش نخواهم کرد.

-سطح مسابقات قهرمانی آسیا در تایوان را چگونه ارزیابی می کنید ؟ و با چه رقیبانی مسابقه داشتید؟
مربیان و قهرمانان سایر کشورها اذعان داشتند که این دوره از مسابقات از سطح بالاتری از دوره های قبلی برخوردار بود. برخی تیم ها مانند قرقیزستان و هندوستان حتی با دو تیم آماده وارد مسابقات شده بودند.
رقیبان اصلی من از کشور چین،تایوان و ازبکستان بودند.

-برنامه شما برای آینده چیست ؟ ترجیح میدهید ورزش قهرمانی را دنبال کنید یا ادامه تحصیل بدهید ؟
دوست دارم کشتی را تا کسب مدال طلای المپیک ادامه بدهم و برای کشورم افتخار آفرین باشم . حتما در کنار ورزش قهرمانی به تحصیل خود تا بالاترین مدارج علمی ادامه خواهم داد. آرزوی ورزشی من قهرمانی در المپیک 2020 ژاپن است.

-الگوی ورزشی و اخلاقی شما در بین کشتی گیران ایرانی کیست ؟
از بین قهرمانان پلدختری الگوی ورزشی و اخلاقی من پهلوان جاسم امیری هستند .
از بین کشتی گیران دیگر هم حمید سوریان را دوست دارم.

-کدامیک از مسئولین استانی و شهرستانی بیشترین توجه را به شما داشته اند ؟ صحبت شما با ایشان چیست؟
از تک تک عزیزانی که چه از طریق تماس تلفنی و چه حضوری به زحمت افتاده اند کمال تشکر را دارم . تشکر ویژه دارم از حاج سید حمیدرضا کاظمی نماینده محبوب مردم پلدختر و معمولان چه قبل از مسابقات و چه در حین مسابقات همیشه پیگیر نحوه آماده سازی و مسابقات من بودند و چندین بار به منزل ما آماده اند و از خودم و خانواده ام سرکشی کرده اند که این باعث قوت قلب من شد.روزی هم که وارد فرودگاه امام خیمنی(ره) شدم ضمن تماس و عذرخواهی از اینکه نتوانسته بودند شخصا به فرودگاه بیایند فرمودند که در تهران نیستند ولی یکی ازعزیزان همشهری را جهت استقبال بنده به فرودگاه امام خمینی فرستاده بودند که با دیدن ایشان بنده واقعا خوشحال شدم چون دیدن یک همشهری در میان استقبال خانواده های سایرین بسیار دلگرم کننده بود و من را بسیار خوشحال کرد. از همینجا از محبت های ایشان کمال تشکر را دارم که اینقدر پیگیر ورزش نوجوانان و جوانان شهرستان هستند.ایشان حتی نام رقیبان من و کشورهایی که با آنها رقابت داشتم و حتی نتایجی که کسب کرده بودم را هم می دانستند! ان شاالله نماینده محبوب شهرمان به حمایت های خود از بنده ادامه دهند تا بتوانم با تمرکز بروی کشتی برای شهر و دیارم مدال های رنگارنگ دیگری به ارمغان بیاورم.

-نزدیک ترین وزن در تیم ملی به شما وزن 59کیلوگرم یعنی حمید سوریان است.دوست دارید با او مسابقه بدهید ؟
متاسفانه تا زمانی که من به سن مسابقه با این اسطوره کشتی برسم ایشان بازنشسته خواهند شد ولی یکی از آرزوهای من این بود که با پهلوان حمید سوریان کشتی بگیرم. ایشان هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ اخلاقی واقعا الگو هستند. ولی اگر به مسابقه هم با ایشان میرسیدم مطمئنا از ایشان شکست میخوردم (با خنده)
-نزدیک ترین مسابقه ملی و یا بین المللی که در پیش دارید چه زمانی است و هدفتان برای آن مسابقات چیست ؟
ان شاالله هفته آینده جهت برگزاری اردوی تیم ملی به تهران خواهم رفت و فعلا تمرکزم را بروی تمرینات سخت گذاشته ام. به هر مسابقه ای که می روم از خدا و بانو فاطمه زهرا(س) میخواهم به من کمک کنند تا بهترین عملکرد را داشته باشم بقیه اش دست خداست.
-زمانی که کشتی های شما گره میخورد بیشتر از کدامیک از معصومین طلب کمک می کنید ؟
بنده همیشه و در همه حال ذکر یا زهرا(س) رو فراموش نمی کنم چونکه بانو فاطمه زهرا(س) در لحظات سخت زیادی به من نظر کرده و دست من را گرفته اند و به این موضوع اعتقاد قلبی عمیق دارم.
-واما سوال پایانی : این روزها در تمام سطح شهر صحبت از محمد محرابی قهرمان آسیا هست. چه صحبتی برای نوجوانان هم سن و سال خودتان دارید ؟
من کوچکتر از اون هستم که به نوجوان های هم سن و سال ها خودم توصیه ای داشته باشم ولی به همه عزیزان توصیه میکنم که همیشه ورزش کنند حتی اگر امکان ورزش قهرمانی را ندارند ولی ورزش روزانه رو فراموش نکنند چونکه عقل سالم در بدن سالم است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 558485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =