۰ نفر
۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۷

مدیرکل بحران استانداری همدان گفت: بزرگترین زلزله به ثبت رسیده مربوط به شهرستان نهاوند با بزرگی 4.1 ریشتر بوده که در اوایل فروردین‌ماه امسال رخ داده است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ علیمردان طالبی، مدیرکل بحران استانداری همدان از وقوع 64 مورد زلزله در استان همدان در طی سالجاری خبر داد و افزود: 9 مورد از این زلزله‌ها در بخش شمالی، 20 مورد در بخش میانی و 35 مورد در مناطق جنوبی استان همدان رخ داده است.


طالبی با اعلام اینکه در ماه بین 15 تا 1 8زلزله به بزرگی بیش از 1.5 ریشتر در استان همدان رخ می‌دهد، گفت: ریسک وقوع زلزله در مناطق جنوبی استان به ویژه شهرستان نهاوند بیش از سایر مناطق این استان است.

مدیرکل بحران استانداری همدان با اشاره به اینکه در این استان 4 ایستگاه لرزه‌نگاری وجود دارد، تصریح کرد: این ایستگاه‌ها که در ارتفاعات استان قرار گرفته‌اند، زلزله‌ها را ثبت کرده و از طریق امواج رادیویی به مرکز پایش و پردازش انتقال می‌دهند.

وی ادامه داد: علاوه بر 4 ایستگاه لرزه‌نگاری در استان، 29دستگاه شتاب‌نگاری نیز در نقاط مختلف استان نصب شده که زمین لرزه را را ثبت کرده و برای پردازش به مرکز پایش و پردازش ارسال می‌کنند.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 560660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =