اختتامیه جشنواره ساخت مجسمه های چوبی در رشت

عصرسه شنبه مراسم اختتامیه اولین جشنواره ساخت مجسمه های چوبی با حضور دکتر سید محمد علی ثابت قدم شهردار رشت, رنجکش مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری, حسن پور رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان رشت, دکتر رسولی, عباس صابر و فرانک پیشگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت, مجتبی بشردانش مدیرعامل سازمان زیباسازی و سیما منظر شهری و جمعی از مدیران شهرداری رشت در پیاده راه فرهنگی شهر رشت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری رشت، دکتر سیدمحمدعلی ثابت قدم با قدردانی از سازمان زیباسازی شهرداری اظهار داشت: هدف شهرداری رشت این است تا با استفاده از ظرفیت های هنری موجود به بسط و گسترش فضاهای جشنواره ای پردازد.

شهردار رشت با تاکید بر فرهنگ سازی هنر مردمی در منظر شهری خاطرنشان کرد: اصل هنر باید در نگاههای شهری شکل گیرد و هنر مردمی باید مبتنی بر نگاه انسان محور باشد.

بشردانش نیز در خصوص برگزاری جشنواره ساخت مجسمه های چوبی تصریح کرد: با توجه به اینکه هرساله در شش ماهه دوم سال براساس شرایط اقلیمی درختانی در سطح معابر شهر رشت قطع ورفع خطر میشود سازمان زیباسازی شهرداری در مصوبه ای اقدام به جان بخشی دوباره به درختان قطع شده نمود و براین اساس با استفاده از ظرفیت های هنری موجود مجسمه های چوبی ساخته شد که با مشورت ونظر شهردار محترم در پیاده راه فرهنگی نصب خواهد شد.

مدیرعامل سازمان سیما منظر و سازمان زیباسازی شهرداری رشت خاطرنشان کرد: با راه اندازی این طرح ضمن فراخوان هنرمندان استان و بررسی طرح های ارائه شده تصمیم بر آن شد تا این مجسمه ها در کنار مردم و برای مردم ساخته شود.

دکتر فرانک پیشگر نیز در این مراسم با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره ساخت مجسمه های چوبی باعث تلطیف فضای شهر شده است,گفت: در شرایط کنونی نصب عناصر و بیلبوردها باعث آلودگی بصری شهر شده است لذا با برگزاری جشنواره هایی همچون ساخت مجسمه های چوبی گامی مهم در راستای کاهش آلودگی های بصری برداشته خواهد شد.

در ادامه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت نیز با تاکید بر پیشینه فرهنگی شهر رشت اذعان داشت: در گذشته شاهد برگزاری جشنواره مجسمه های شنی وچوبی در بعضی از شهرهای ساحلی گیلان بودیم اما هیچکدام از آنها از انسجام چندانی برخوردار نبوده اند.

حسن پور با قدردانی از تلاش هنرمندان و حمایت شهرداری رشت در برگزاری این جشنواره تصریح کرد: هنگامی که یک اثر هنری خلق می شود مردم با اظهار نظر و سلائق خود هنرمند را مورد تشویق و یا نقد قرار میدهند بنابراین هنرمندان باید با استقبال از نقطه نظرات شهروندان در ارتقای کیفیت دیگر آثار هنری خود بکوشند.

در پایان این مراسم از هنرمندان مجسمه ساز و تعدادی از اعضای سازمان زیباسازی شهرداری رشت توسط مسئولین تقدیر شد. 

در این جشنواره هشت هنرمند حضور داشتند که از اواسط ماه رمضان به مدت ۲۰ روز به خلق آثار هنری پرداختند.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 560988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =