محمد جواد ظریف در دیدار با نخست وزیر مالی بر لزوم تعمیق روابط میان دو کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین وزیر خارجه کشورمان در این دیدار در ابتدا تاكيد كرد مالي مهد اسلام در افريقا بوده است و براي مردم ايران اهميت فراوان دارد.

وي اضافه كرد: مالي مهد اسلام معتدل و مداراگر بوده است از اين كه گروه هاي إفراطي در مالي حضور پيدا كنند ناراحت هستيم. 

آقای ظریف با تاكيد بر اين كه افراط درد مشترك جهان اسلام است اظهار داشت: افراط گرايي در هر جا با يك اسم خودش را نشان ميدهد و متاسفانه پديده اي است كه در منطقه خودمان هم شاهد ان هستيم 

وزیر خارجه کشورمان همچنین اشاره کرد: ما آمادگي داريم در زمينه مبارزه با تروريسم و افراط گرایی با مالي همكاري كنيم. 

جواد ظریف خطاب به نخست وزير مالي یادآور شد:مواد مخدر مشكل مشترك ما و شماست، ما تجربيات زبادي در اين زمينه داريم و اماده آماده ایم آن را در اختيار شما بگذاریم. 

وي تاكيد كرد: در حوزه فرهنگی با توجه به اشتراكات دو ملت آماده بسط روابط در اين زمينه هستيم.

آقای ظریف همچنین خاطر نشان كرد: هيات اقتصادي بزرك همراه من آمادگی دارند روابط اقتصادي دو جانبه را در همه زمينه ها از جمله كشاورزي، بهداشتي، آموزش، انرژي، فناوري، مالي و بانكي گسترش دهند.

مودبيو كييتا نخست وزير مالي در اين ديدار گفت: تصويري كه ما از ايران داريم تصوير يك ملت و كشور بزرگ است، كشوري كه نشان داد عقب ماندگي و توسعه نيافتگي در آن جايي ندارد.

وي ادامه داد ايران براي ما يك الگو است كه ثابت كرد با شجاعت و تلاش مي توان بر همه مشكلات فايق آمد. وي گفت: همه راه ها بر روي شما بسته بود ولي ايران با درايت و شجاعت عمل كرد و منافع ملي كشورش را حفظ كرد.

 وي خاطر نشان كرد ايران ميتواند الگوي براي همه كشورهاي در حال توسعه باشد.

نخست وزیر لیبی همچنین اشاره کرد: بايد تلاش كنيم روابط خوب دو كشور را هر چه بيشتر تعميق كنيم، ملت هاي ايران و مالي مي خواهند بيش از  پيش به هم نزديك باشند.

کیبیتا همچنین اظهار داشت: قدرت ايران نشأت گرفته از فرهنك غني و تمدن باستانی آن است. ما ديدگاه هاي مشترك زيادي داريم دولت مالي از گسترش و تقويت ارتباطي به ويژه در حوزه هاي اقتصادي حمايت مي كند.

۵۰۵۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 561262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =