آموزش همگانی و بنیادی نیاز اصلی معضل سو مصرف کشور است

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: در زمینه مباحث سوء مصرف انرژی بیشتر از تولید نیازمند آموزش و حرکت مستمر برای آموزش هستیم.

وی افزود: برای اینکه در زمینه هدر رفت انرژی فکری جدی شود، نباید منظر شویم که مسایل به حد بحران برسد ، باید با پیشگیری و فرهنگسازی به موقع و مناسب بصورت مقرون به صرفه تری در زمینه مصرف انرزی گام برداریم.
ساعی تصریح کرد: با تمرکز بر دستگاههای متولی مثل مهد کودک و مدارس فرهنگ صحیح مصرف وسایل خانه و روش های استاندارد ساخت و سازها را در جامعه توسعه داد.
وی افزود: مسایل مربوط به محیط زیست، مصرف بی رویه انرژی و گازهای گلخانه ای که در زمستان به اوج می رسد، روزهای پر خطری که هر سال بیشتر می شود، بیماریهای نو ظهوری که به مرور بیشتر رواج می یابد بدون آموزش صحیح اصلاح نخواهد شد.
نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بدنه دولتی کشور به همراه بخش خصوصی در همه حوزه ها می تواند قدمهای مثبتی بردارد، اظهار داشت: با دقت بیشتر انرژیهای پاک را جایگزین ذخایر فعلی کرده و با همکاری تشکلهای بخش خصوصی و ... می توانیم جلوی مصرف بی حد را بگیریم.
وی تاکید کرد: به عنوان نمایندگان مردم می دانیم که در جاهایی خلا های بزرگی وجود دارد، ناگزیر هستیم در حوزه قوانین تجدید نطرهایی داشته باشیم.
زهرا ساعی گفت: با توجه به شرایط ویژه کشور و تلاش بی بدیل تیم اقتصادی دولت اگر بخواهیم نگاهی توسعه محور داشته باشیم، توسعه ای متوارن در بخشهای اقتصادی، صنعتی، فرهنگی و اجتماعی به منظور توسعه پایدار کشور باید در زمینه فرهنگسازی و آموزش بیشتر و جدی تر عمل کنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 561305

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =