مصرف بهینه انرژی باید در الگوی رفتاری تک تک شهروندان قرار گیرد

شهردار تبریز با تأکید بر اهمیت تغییر الگوی مصرف در کشور گفت: اصلاح الگوی مصرف باید به شکل بنیادی انجام گرفته و تغییر روند مصرف بهینه انرژی باید در الگوی رفتاری تک تک شهروندان قرار گیرد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، صادق نجفی، در همایش ناب سازی مصرف انرژی، استفاده صحیح از انرژی را وظیفه عمومی و ریشه ای همه افراد جامعه دانست و گفت: حمایت از تولید داخلی، استفاده از ظرفیت های استانی و حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی در گرو همکاری و همدلی تمام آحاد جامعه محقق می شود.
وی با بیان اینکه تبریز خود را برای ورود به سال 2018 آماده می کند، تاکید کرد: بهینه سازی مصرف انرژی یکی از گامهای اصلی تحقق اهداف و برنامه های تبریز 2018 است.
به گفته شهردار تبریز، قریب به 95 درصد از مصالح ساختمانی به کار رفته در ساخت و سازهای استان طی سه سال گذشته متعلق به مصالح بومی است.
صادق نجفی با اعلام اینکه متاسفانه کشور ما در رابطه با مبحث انرژی با چالش اساسی روبرو است، گفت: اینکه ایران در تولید گازهای گلخانه ای رتبه دهم دنیا را دارد، برازنده ما نیست و استفاده از تجربیات و دانش بخش خصوصی در این مورد ضروری می نماید.
وی با بیان اینکه، در زمینه تولید با سرلوحه قرار دادن فرمایشات رهبری باید بر توان داخلی تکیه کرده و بر روند تولید توجه شود، گفت: خوشبختانه این همدلی و همرنگی در استان وجود دارد که از تولیدات داخل کشور و استان استفاده کنیم.
شهردار تبریز تصریح کرد: این مسایل بر تجربه و علم تکیه دارد و هرچه بتوانیم بیشتر فرهنگسازی و آگاه سازی کنیم در کوتاهی مسیر و نتیجه بخشی بهتر موفق تر خواهیم بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 561310

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =